دست و پا زدن های آلمان برای اتمام جنگ اوکراین

صدراعظم آلمان گفت: "غرب آماده است تا تضمین های امنیتی خاصی را پس از پایان درگیری ها در اوکراین، به این کشور ارائه کند، اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است".

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، "اولاف شولتز" صدراعظم آلمان روز یکشنبه در مصاحبه ای با CNN اعلام کرد:" فکر می کنم اوکراینی ها در جریان هستند که ما آماده ارائه تضمین ها خاص برای این کشور در دوره صلح آینده هستیم. اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم".

شولتز بار دیگر تاکید کرد که غرب درباره حل و فصل مناقشه اوکراین تصمیمی نخواهد گرفت، اما خروج نیروهای روسیه را اساس مذاکرات صلح خواند.

صدر اعظم آلمان همچنین در ادامه با اشاره به افزایش تولیدات دفاعی کشورش افزود:" ایده من این است که باید رویکردمان به صنعت دفاعی را تغییر دهیم. ما نیاز به تولید مداوم سلاح های مهم و کاربردی داریم. اگر موفق به انجام این کار شویم، نه تنها ظرفیت ما، بلکه امنیت ما نیز افزایش پیدا می کند".

شولتز افزود که در سال 2023 دولت آلمان "همه توافقات لازم را با صنعت دفاعی درباره آنچه که در اختیار مقامات قرار خواهد داد"، منعقد خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در اوایل هفته جاری گفت که افزایش ارسال تسلیحات غربی به اوکراین بار سنگینی بر اقتصاد کشورها وارد می‌کند و بر رفاه شهروندان این کشورها تأثیر منفی می‌گذارد.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 24567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =