جلوگیری از فرار مالیاتی، جایگزین افزایش نرخ مالیات در آینده

نماینده مردم جاسک در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش رقم مالیات‌ها در سال آتی مشکلاتی را برای صنوفی که باید به دولت مالیات پرداخت کنند، ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تحریریه؛ نماینده مردم جاسک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده بیان کرد: در اینکه ما باید منابع درآمدی مان را از محل اخذ مالیات‌ها بیشتر کنیم، تردیدی نیست چراکه بسیاری از کشورهایی که منابعی جز اخذ مالیات ندارند، بودجه شان را از همین محل تامین می‌کنند.

حسین رئیسی تاکید کرد: اگر تنها به افزایش رقم مالیات‌ها پرداخته شود به هر حال این مسئله مشکلاتی را برای صنوفی که باید به دولت مالیات پرداخت کنند، ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به روش‌های جایگزین پیرو افزایش نرخ مالیات در سال آتی بیان کرد:باید روی جلوگیری از فرارهای مالیاتی تاکید شود تا منابع لازم درآمدی را از این بخش تامین کرد.

رئیسی تصریح کرد: همچنین باید در زمینه برخی معافیت‌های مالیاتی تجدید نظری صورت گیرد چراکه ممکن است برخی تا به حال مالیاتی پرداخت نکرده باشند و باید مالیات فعالیت خود را پرداخت کنند؛ بنابراین دو موضوع مورد اشاره باید در زمینه اخذ مالیات در سال آتی مورد توجه دولت قرار گیرد تا جایگزین هرگونه افرایش مالیات از اصناف شود.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم درآمد مالیاتی پیش بینی شده را از محل‌های مورد ذکر تامین کنیم لذا این امر باعث می‌شود تا فشار مالیاتی روی صنوف کمتر شده و به تبع آن توان تولید کاهش پیدا نکند. این مسئله همچنین می‌تواند فشار اقتصادی بر مبنای افزایش مالیات صنوف بر مردم که مصرف کننده نهایی هستند راکاهش دهد.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 24585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =