رد پای اوکراین در خرابکاری نورداستریم

نیویرک تایمز در گزارشی نوشت، ممکن است یک گروه طرفدار رژیم کی یف در خرابکاری انفجار خطوط لوله نورداستریم دست داشته باشد

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، نیویورک تایمز با استناد به اطلاعات و بررسی های جدید مقامات آمریکایی نوشت، امکان دارد گروه های طرفدار رژیم اوکراین در پشت حملات خرابکارانه به خطوط لوله نورد استریم قرار داشته باشند.

نیویورک تامیز در گزارش خود می نوسید:" این موضوع که حملات به خطوط لوله نورداستریم می‌تواند به صورت "غیررسمی" توسط افراد مرتبط با مقامات اوکراین انجام شده باشد، کماکان باز می‌ماند".

در ادامه این گزارش می آید:" براساس اطلاعات دریافتی، احتمالاً مواد منفجره در "نورداستریم" توسط غواصان باتجربه غیر مرتبط با ارتش و سرویس های ویژه اوکراینی کارگذاری شده اند".

نیویورک تایمز خاطرنشان می کند، مقامات آمریکایی تاکنون هیچ مدرکی دال بر تأثیر مقامات روسیه در حملات خرابکارانه به خطوط لوله نورد استریم در اختیار ندارند.

در پایان سپتامبر، هر دو خط لوله گاز صادراتی روسیه نورداستریم 1 و نورداستریم 2 که در امتداد دریای بالتیک کشیده شده بودند، در نتیجه اقدامی خرابکارانه منفجر شدند. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات بروی این موضوع هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این انفجارها را "اقدام تروریستی بین المللی" خواند.

به گفته روزنامه نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، "سیمور هرش"، این خرابکاری توسط ایالات متحده و با کمک متحدان ناتو انجام شد: در تابستان، در طول تمرینات بالتوپس، غواصان آمریکایی خطوط لوله گاز را مین گذاری کردند و سه ماه بعد، نروژی ها این موارد منفجره را وارد فاز عملیاتی کردند. به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی اتخاذ شد.

پایان/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 24603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =