واردات شمش طلا و نقره با تعرفه‌ صفر

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مصوبه‌ی دولت در قالب واردات شمش طلا و نقره با تعرفه‌ صفر، مشوقی می‌شود برای تولیدکنندگانی که به صورت قانونی در این فضا فعالیت می‌کنند.

به گزارش تحریریه، محمدمهدی برادران گفت: صنعت طلا و جواهر این سال‌ها رشد و پیشرفت چشمگیری داشته، تا جایی که فعالان این بخش توانستند بهترین و به‌روزترین طراحی‌ها را ارائه دهند ضمن اینکه از نظر ساخت ماشین آلات تخصصی مورد نیاز این صنعت، در جایگاه خوبی هستیم تا جایی که برخی از کشورهای اروپایی، متقاضی ماشین آلات ایرانی هستند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: دغدغه‌ای که برای فعالان این بخش وجود دارد این است که برخی از محصولات نهایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود؛ این در حالیست که امسال در دولت مصوب شد تا فعالان این بخش، شمش طلا و نقره را که جز مواد اولیه ساخت است با تعرفه‌ی گمرکی صفر بتوانند وارد کنند تا مشوقی باشد برای تولیدکنندگانی که به صورت قانونی در این فضا فعالیت می‌کنند.

برادران گفت: مشکلی که در سال‌های گذشته علاوه بر تحریم‌ها دامن صنعت طلا و جواهر را گرفت، بحث اجرا نکردن برخی قوانین توسط نهادهای مرتبط با این بخش بود که منجر به مشکلاتی از جمله افزایش قیمت بی رویه در بازار شد. امیدواریم سال‌ها اجرا نشدن قانون را بتوانیم در این مدت جبران کنیم، زیرا اجرای قانون باعث شفافیت می‌شود و کاهش قاچاق و پولشویی را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: با اجرای قانون مصوبی که مجلس شورای اسلامی در این حوزه دارد و تکالیفی که ریاست جمهوری در قالب ستاد مقابله با کالاهای قاچاق و ارز برای نهادهایی مثل بانک مرکزی و مجموعه‌های مرتبط دارد سبب می‌شود تا همین اندک محصولات نهایی هم به کشور وارد نشود و تولیدکننده داخلی متضرر نشود.

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 24621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =