زمان ترخیص کالاهای صادراتی از یک روز به ۴ ساعت کاهش یافته است

وزیر اقتصاد با بیان اینکه زمان ترخیص کالاهای صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده، گفت: ممکن است در حوزه تخصیص شناسه ارزی و تامین ارز بانک مرکزی زمان‌ها طولانی شده باشدکه توسط وزارت صمت و بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص شرایط ترخیص کالاها در گمرک گفت: زمان ترخیص کالاهای صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده و برای واردات نیز وارداتی زمان ترخیص از متوسط ۷ روز به ۳ روز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مقدماتی که گمرک در ۱۱ ماه ۱۴۰۱، به طور قطع ۵۳ میلیارد دلار واردات داشتیم و این مقدار کالا وارد سرزمین اصلی شده که یعنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش واردات را شاهد بودیم. در مورد زمان ترخیص کالاها هم فرایندها سریع‌تر انجام می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: در گمرک و درحوزه واردات و هم در حوزه صادرات امسال گام خیلی مثبت برداشته شد، زمان ترخیص کالاهای صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده و در حوزه کالاهای وارداتی زمان ترخیص از متوسط ۷ روز به ۳ روز کاهش پیدا کرده است، بنابراین مجموع فرایندها در مسیر تسهیل تجارت کشور است، اما این که ممکن است در فرایند حالا چه ثبت سفارش چه به طور خاص و ویژه اطلاعی که بنده دارم در حوزه تخصیص شناسه ارزی و تامین ارز بانک مرکزی زمان‌ها طولانی شده باشد و خوب موجب شود که نارضایتی ایجاد شود حتما مواردی است که توسط وزارت صمت و بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

پایان/

۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =