سهمیه بنزین نوروزی نداریم

وزیر نفت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تمامی جایگاه‌های سوخت کشور تجهیز شده و ۶۰ هزار نفر در ایام عید نوروز آماده‌باش هستند.

به گزارش تحریریه، جواد اوجی امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فاز ۲ ذخیره سازی شوریجه از سال گذشته آغاز شده بود، گفت: ۲ خط لوله به سمت شمال شرق کشور احداث خواهد شد. همچنین اقدام زیربنایی است تا چالشی برای سال‌های آینده نخواهیم داشت.

اوجی با اشاره به اینکه زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مجموعه صنعت نفت بدون قطعی برق و گاز اتفاق نیفتاد و توانستیم گاز صنایع بخش خانگی را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز ۱۱ در ۲۰ سال گذشته هیچ اقدام عملی صورت نگرفته بود، گفت: خوشبختانه در ستاد وزارت نفت اقدامات عملیاتی با جابه‌جایی سکوی فاز ۱۲ و حفر چاه در موقعیت فاز ۱۱، در ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آخزین فاز پارس جنوبی هستیم.

وزیر نفت اضافه کرد: پروژه‌های مختلفی با چین تعریف کردیم و قراردادها و توافق‌نامه‌هایی با چینی‌ها منعقد شده است که بهره خوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

اوجی تاکید کرد: در سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوئیل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای بنزین، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تمامی جایگاه‌ها مجهز شده و ۶۰ هزار نفر در ایام عید نوروز آماده‌باش خواهیم داشت و تولید بنزین افزایش پیدا کرده است و همچنین انتقال و لجستیک مطلوب خواهد بود و هیچ مشکلی در تأمین بنزین در ایام عید نخواهیم داشت. و امیدواریم با یاری مردم با کمبود بنزین مواجه نمی‌شویم.

اوجی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا واردات بنزین پیش رو خواهیم داشت: فرآورده نفتی در حال مبادله است چه در بحث نفت سفید و چه بنزین و تمام نیاز داخل با تدابیر پالایشگاه‌ها و مدیریت مصرف در داخل تأمین می‌شود.

پایان/

وی در خصوص اختصاص سهمیه نوروزی بنزین نیز گفت: در این مورد تصمیمی در دولت گرفته نشده است.

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 24661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =