سهمیه مادران در طرح فروش یکپارچه خودرو

­سخنگوی وزارت صمت از اختصاص ۵۰ درصدی خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: سهمیه ایی برای خودروهای فرسوده در این طرح در نظر گرفته نشده است.

به گزارش تحریریه، آقای امید قالیباف گفت: طبق قانون وزارت صمت, ۵۰ درصد از خودروهای عرضه شده در این طرح را به مادران مشمول و ۵۰ درصد را به متقاضیان عادی اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در این طرح به دو صورت (مادران مشمول و افراد عادی) می‌توانند ثبت نام کنند افزود: در این طرح، نوبت دهی هم به دو شکل است یعنی گروه مادرانی که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند جدا نوبت دهی می‌شوند و متقاضیان عادی هم جداگانه نوبت دهی خواهند شد.

قالیباف افزود: به طور مثال، اگر ایران خودرو در فروردین سال آینده ۶۰ هزار دستگاه تولید کند, ۳۰ هزار دستگاه در قالب طرح جوانی جمعیت برای مادران مشمول، نوبت دهی می‌شود بنابراین مادران مشمول، سریعتر به خودرو دست پیدا کنند و ۳۰ هزار خودروی دیگر هم برای افراد عادی نوبت دهی خواهد شد به این ترتیب طرح جوانی جمعیت کاملا در عرضه‌های طرح یکپارچه خودرو رعایت می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: طبق قانون، خودروهای فرسوده در طرح یکپارچه عرضه خودرو سهیمه‌ای ندارند بنابراین در این طرح، برای جایگزینی خودروی فرسوده، سهمیه‌ای وجود ندارد.

پایان/

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 24666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =