مدیر ارشد دولت حسن روحانی سر از آلمان درآورد!

بررسی ها نشان می دهد که این مدیر ارشد دولت حسن روحانی که کارنامه پرانتقادی در بخش معادن کشور داشت، راهی کشور آلمان شده است.

به گزارش تحریریه، بررسی ها نشان می دهد که جعفر سرقینی از مدیران ارشد دولت حسن روحانی که کارنامه پرانتقادی در بخش معادن کشور داشت، و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از سال 1392 تا 1398 بود، در سکوت خبری و سیاسی راهی کشور آلمان شده است. جعفر سرقینی پس از ناکامی مدرس خیابانی در گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی مدتی هم سرپرست این وزارتخانه مهم شد.

در آذرماه سال 1398 خداداد غریب پور رئیس هیات عامل وقت ایمیدرو، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت را به عنوان سرپرست شرکت آسکوتک آلمان معرفی کرد و وی هنوز در این سمت حضور دارد و در دولت سید ابراهیم رئیسی بی سروصدا در یک لایه پایین تر با حقوق یورویی(ظاهرا حدود 10 هزار یورویی) ماندگار شده است.

وجیهه الله جعفری مدیرعامل جدید ایمیدرو هم که از مدیران دولت حسن روحانی است، این هم طیف سیاسی را در آلمان حفظ کرده و در یکی از کلونی های خاص اروپایی وزارت صمت جاگذاری کرده است و حاضر به تغییر وی نیست.

در اروپا و سایر کشورهای همسو با کشورهای غربی شاهد چندین مجموعه اقتصادی با مالکیت دولت ایران هستیم که در سایه حرکت می کنند و در دولت های گذشته حفظ شده اند که تنها فایده آنها دستخوش به مدیران سیاسی است که با حقوق های 10 هزار یورویی چند سالی را مستقر شده و اقامت دریافت کنند.

بخش معادن در دوران جعفر سرقینی تحرک خاصی نداشت و مانند کلیت اقتصاد ایران در دوره حسن روحانی دچار رکود و روزمرگی بود و فعالان اقتصادی پشت سیاست های بی حاصل وی متوقف شده بودند. شگفت آور این است که چرا گشت ارشاد مدیران دولت رئیسی کاری به جعفر سرقینی و سایر مدیران بی کفایت دولت حسن روحانی ندارد و آنها در سایه نشسته و منتظر بازگشت مجدد به قدرت مانند 44 سال گذشته هستند.

پایان/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
کد خبر: 24805

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =