حساب ارزی هیجان کاذب را در بازار ارز کنترل می‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: افتتاح حساب ارزی برای متقاضیان خرید دلار، اقدامی مثبت و مبتنی بر شناخت واقعیت بازار است که می تواند هیجان کاذب را در این بازار کنترل کند.

به گزارش تحریریه، آقای احسان ناصر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با یک چارچوب درست می‌توان ضمن کنترل نیاز کاذب به ارز، به نیازهای واقعی نیز پاسخ داد، گفت: افتتاح حساب ارزی برای متقاضیان دلار حرکتی مثبت و مبتنی بر شناخت واقعیت بازار است چرا که ما نمی‌توانیم با پاک کردن صورت مساله اصل قضیه را از یاد ببریم و باید بدانیم برای ارز یک سری نیازهای واقعی و یک سری نیازهای کاذب وجود دارد.

اقای ناصر گفت: حساب ارزی در راستای پاسخ به نیاز واقعی و حذف نیاز کاذب است افرادی که نیاز واقعی به ارز دارند با افتتاح حساب ارزی می‌توانند به مبلغ تعیین شده دسترسی پیدا کنند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه یک سری هستند که نیاز واقعی به ارز ندارند، ادامه داد: این افراد به زعم خود برای حفظ ارزش پولشان در مقابل کم ارزش شدن ریال به دنبال تبدیل آن به سایر ارزها هستند. این نیاز گرچه کاذب است، اما وجود دارد و بخش وسیعی از نیازهای ارزی را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مبارزه با این بخش از بازار کاری از پیش نمی‌برد، گفت: حساب ارزی برای کنترل بازار ارز ضروری بوده و به اعتقاد من روش درستی است و از هر جهت که به آن نگاه کنیم طرح خوب و کارآمدی است.

آقای ناصر بیان کرد: با داشتن حساب ارزی شما می‌توانید بدون مشکل پول خود را تبدیل به ارز کنید. در این بین هم از ارزش پولتان حفظ می‌شود و از تورم عقب نمی‌مانید هم این ارز از کنترل دولت خارج نمی‌شود و می‌تواند با تعریف یک سری تعرفه بر آن هیجان کاذب را کنترل کند. مثل کارمزدی که برای دریافت پول نقد از حساب کم شده و باعث می‌شود فرد بابت آن مالیات پرداخت کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان هم گفت: برخی افراد به دنبال دلار هستند و اگر بدانند به هر میزانی که نیاز داشته باشند، دلار در بازار موجود است هیجان کاذبشان فروکش خواهد کرد و جو روانی موجود در بازار نیز کمتر می‌شود.

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 25135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =