پیشنهاد 5 ساله شدن قراردادهای اجاره برای ساماندهی بازار مسکن

پژوهشگر بازار مسکن با بیان این‌که با 5 ساله شدن مشروط قراردادهای اجاره بازار مسکن، التهابات این بخش کاهش و بارا کنترل می‌شود خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای این برنامه شد.

فریدون شیری در گفت‌وگو با تحریریه اظهار کرد:‌ با هماهنگی دولت، مجلس و قوه قضاییه به‌راحتی می‌توان با تصویب فوری قانون 5 ساله شدن قراردادهای اجاره، بازار مسکن را ساماندهی کرد.

وی با بیان این‌که در این قانون باید شروطی گنجانده شود، ادامه داد:‌ مهم‌ترین شرط خوش‌حساب بودن مستاجران است. در این صورت امکان تمدید قراردادهای اجاره با افزایش معقول سالانه نرخ اجاره امکان پذیر شده و از التهابات سالانه این بخش کاسته خواهد شد.

وی د رپاسخ به این پرسش که مالک اختیار ملک خود را داشته و این مسئله در واقع دخالت در اموال دیگران است، گفت:‌ در اکثر زمینه ها هر چند سال یکبار قوانین متناسب با شرایط حال جامعه تغییرات دارد مثل افزایش جریمه های رانندگی، تغییر قانون مهریه . . . قانون مالک و مستاجر نیز برای چند دهه قبل است بروزرسانی نشده است.

وی با بیان این‌که شاهد شرایط اسفباری در اجاره نشینی هستیم، افزود: دولت در حوزه نان، مواد غذایی، دارو حمایت هایی دارد و سوبسید پرداخت می‌کند، اهمیت مسکن هم کمتر از نان و غذا نیست و لازم است قوانین مربوط به مالک و مستاجر مورد بازنگری سریع قرار گیرد.

پایان/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =