کردهای مزدور آمریکا دست به دامان امارات شدند

بررسی ها نشان می دهد که کردهای مزدور آمریکا دست به دامان امارات شده اند.

رایزنی اخیر برخی مقامات آمریکایی با نمایندگان دولت سوریه در یک کشور سوم شبه نظامیان چند کرد ملیتی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به عنوان مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی را به این نتیجه رسانده که هیچ اعتمادی به آمریکا نمی‌توان کرد و بهتر است روابط خود با دمشق را بهبود ببخشند. به همین دلیل فرمانده این نیروها به تازگی برای درخواست میانجی‌گری امارات در انعقاد توافق با دولت اسد در سوریه به ابوظبی سفر کرده است.

سایت المانیتور به نقل از چهار منبع آگاه و مسئولانی در منطقه که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد، مظلوم عبدی چندی پیش سقزی مخفیانه به امارات داشته است. دو تن از منابع آگاه اظهار داشتند، عبدی در آنجا با مقامات اماراتی به منظور درخواست کمک در زمینه پرونده کردهای سوریه دیدار کرده است.

همچنین یکی از منابع منطقه‌ای گفت، عبدی با طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات که در ۲۹ مارس به عنوان نماینده حاکم ابوظبی تعیین شد دیدار کرده است. اما امارات انجام چنین دیداری را رد می‌کند. یک مقام اماراتی در پاسخ به ایمیلی که المانیتور برای کسب توضیح درباره تلاش‌های میانجیگرانه امارات میان قسد و دولت اسد ارسال کرد گفت: ادعاهای مطرح شده در پیام شما دروغین بوده و فاقد صحت است.

اما مقامات منطقه‌ای بدون ذکر تاریخ مشخصی تاکید کردند که عبدی اواخر مارس و اوایل آوریل گذشته به امارات سفر کرده است. دو منبع از این مقامات گفتند، بافل طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان، دومین حزب بزرگ در اقلیم کردستان عراق وی را در این سفر همراهی کرده است. دفتر طالبانی به درخواست این منبع برای توضیح پاسخی نداده است. همچنین بدران سیاه کرد، مسئول امور خارجه «اداره خودمختار» کردها در شمال شرق سوریه، گفت که امارات تمایل خود را برای کمک به کردهای سوریه برای انعقاد توافق با نظام اسد ابراز کرده است.

وی بدون تایید یا رد سفر عبدی به امارات گفت: آن‌ها آماده کمک هستند، اما تا این لحظه، ما برنامه‌(نقشه راهی) برای این امر نداریم. به همین منظور ما از آن‌ها می‌خواهیم که در مذاکرات با دمشق ایفای نقش کنند. به گفته این منبع، سفر عبدی به پایتخت امارات و بازگشت وی از آنجا، پیش از حمله پهپادی ترکیه علیه وی انجام شده که به همراه کاروانی از مقر اطلاعات اتحادیه میهنی کردستان موسوم به گروه مبارزه با تروریسم، هفتم آوریل در سلیمانیه بود.

عبدی آن موقع به همراه کاروانی عازم فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه بود و از آنجا قرار بود با بالگردهای آمریکایی به شمال شرق سوریه بازگردد. یکی از مسئولان به المانیتور گفت، باور عمومی بر این است که پهپاد ترکیه به عمد در برخورد با هدف خطا کرده است و عبدی به مقر خود در سوریه بازگشته است. به گفته این منبع، هدف از این حمله، ابراز خشم آنکارا از سفر «رهبر اتحادیه میهنی کردستان» به امارات همراه با عبدی بوده است.

این منابع اعلام کردند که ترکیه در پنجم آوریل گذشته، ظاهرا پس از شنیدن خبر ماموریت عبدی در ابوظبی، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهایی که در فرودگاه سلیمانیه نشست و برخاست داشتند بست. به گفته این منبع، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این اقدام ناشی از «تشدید ادعایی فعالیت‌های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه در سلیمانیه و نفوذ این سازمان تروریستی به فرودگاه» است.

منبع: اخبار سوریه

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 25382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =