هراس صهیونیست‌ها از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

کارشناسان و رسانه های صهیونیست با ابراز نگرانی از برقراری روابط سوریه با کشورهای عربی بر این باورند همگرایی آنها با سوریه و ایران در هر صورت به یک نتیجه خواهد رسید و آن تضعیف اسرائیل و پایان دادن به رویای آن در ائتلاف سازی عربی - صهیونیستی برای مقابله با محور مقاومت است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «العهد» لبنان در بخشی از گزارش خود درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نوشت، بر خلاف آرزوهای رژیم صهیونیستی، تلاش کشورهای عربی برای سرگیری روابط با سوریه به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه عرب هر روز بیشتر می شود.

«ابراهیم الاحمد» تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نگرانی صهیونیست ها از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نوشت؛ همه کارشناسان صهیونیست و رسانه های عبری زبان نسبت به برقراری روابط سوریه با کشورهای عربی نگران هستند. در این زمینه روزنامه عبری زبان «معاریو» تلاش کشورهای عربی برای برقراری روابط با دمشق را بیانگر تشکیل خاورمیانه جدید دانست و نوشت: حضور «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب در عربستان یک تغییر اساسی در موضع کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد. روزنامه «اسرائیل الیوم» هم دعوت عربستان از اسد برای حضور در نشست اتحادیه عرب در ریاض را بیانگر تغییر موضع عربستان و گرایش این کشور به چین دانست که این رویداد به زیان آمریکا خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: رسانه های اسرائیل تفاوتی میان همگرایی کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سوریه و همگرایی این کشورها با تهران قائل نیستند. کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست بر این باورند که این دو روند به یک نتیجه خواهد رسید و آن تضعیف اسرائیل و پایان رویای آن در ائتلاف سازی عربی - صهیونیستی برای مقابله با محور مقاومت است.

در این زمینه «زیپی برائیل» تحلیلگر روزنامه عبری زبان «ها آرتض» نوشت، گرایش دوباره کشورهای عربی به سوی دمشق و تهران بیانگر به نتیجه نرسیدن ائتلاف سازی اسرائیل با کشورهای عربی است. این ائتلاف سازی ها نتوانست به محور مقاومت لطمه ای بزند، بلکه این محور قدرتمندتر شده است.

«علی خضور» کارشناس مسائل نظامی هم درباره تلاش تل آویو و واشنگتن برای سنگ اندازی در مسیر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازیابی جایگاه خود در میان کشورهای عربی به تارنمای العهد لبنان غنوان داشت: رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا برای ادامه حمله های خود به سوریه در حال تحرک هستند. آنها با این حمله ها می خواهند رویکرد ویرانگرانه خود را پیش ببرند. همچنین آنها می خواهند به کشورهای عربی که روند تحرکات دیپلماسی خود برای برقراری روابط با دمشق را سرعت بخشیده اند این پیام را برسانند که هنوز هم می توانند به محور مقاومت ضربه بزنند.

به گفته وی اسرائیل و آمریکا فشارهای خود را برای سنگ اندازی در مسیر برقراری روابط کشورهای عربی با سوریه افزایش می دهند تا شاید بتوانند با ایجاد اختلاف میان کشورهای عربی در مسیر برقراری روابط میان این کشورها با سوریه مانع ایجاد کنند. اما طی روزهای آینده تحولاتی رخ خواهد داد که به سود رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهد بود.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =