مردم باید با رضایت خاطر مالیات پرداخت کنند

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور رویکرد مهم کنش گری ارتباطی در سازمان امور مالیاتی کشور را افزایش سطح تمکین مؤدیان عنوان کرد و گفت: وقتی می‌توانیم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را به نحو مطلوب و شایسته‌ای تحقق بخشیم که نزد مردم رضایت نسبی از پرداخت مالیات ایجاد نماییم.

به گزارش تحریریه، محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش ارتباطات و روابط عمومی که با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، جمعی از معاونان و مدیران ستادی سازمان و مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بیان دقیق، شفاف و مستدل امر خطیر مالیات ستانی برای همگان و نقش آن در بهبود کارایی حاکمیت در اداره کشور از وظایف حساس و کلیدی روابط عمومی است.

سبحانیان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها امروزه نقش و جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان کشور دارند، افزود: این قشر با تعامل مستمر و ارتباط مؤثر با رسانه‌های جمعی ضمن اطلاع‌رسانی بهنگام و صحیح دستاوردهای سازمان، زمینه مشارکت حداکثری مخاطبان و همراهی آحاد جامعه با اهداف دستگاه را فراهم می‌سازند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: یکی از الزامات امر کنش گری ارتباطی در نظام مالیاتی کشور تبیین و تشریح تحولاتی است که در این نظام جریان دارد. در حال حاضر نظام مالیاتی کشور در حال پوست‌اندازی از جایگاه سنتی به مرتبه هوشمندسازی و داده محوری است که چنانچه این تحول به نحو احسن برای مردم و حاکمیت تبیین و تشریح شود مردم و مؤدیان از بسیاری از وظایف و تکالیف خود به نحو شایسته‌ای آگاه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور با مقوله‌ای تحت عنوان «فرهنگ‌سازی مالیاتی» آمیخته شده، تأکید کرد: روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از این حیث کارکردی دوگانه دارد که باعث شده است تا این روابط عمومی از حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی صرف خارج شده و نقش های کلیدی و کارکردهای خاصی در ارتباط با مقوله فرهنگ‌سازی ایفا نماید.

به نقل از اینتا، سبحانیان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه تلاشگران عرصه روابط عمومی، عنایت ویژه به جایگاه روابط عمومی و کمک به آن در موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های ارتباطی و فرهنگی در حوزه نظام مالیاتی را خواستار شد و افزود: هزینه کردن در حوزه روابط عمومی نوعی سرمایه‌گذاری برای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و یک بازی برد-برد است که در آخر دستاوردهای خوبی را نصیب نظام مالیاتی کشور می‌کند.

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 25695

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • GB ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      گرارش سادهایی از درآمد هزینه هر ساله به عموم بدهند