حملات موشکی اوکراین به خرسون پس از خروج وزیر صنعت روسیه از این منطقه

وزارت صنعت و تجارت روسیه، سفر معاون نخست وزیر و وزیر صنعت این کشور به منطقه خرسون، و همچنین حملات موشکی به این منطقه درست پس از خروج وی از خرسون را تایید کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است:" روز گذشته، معاون نخست وزیر روسیه به منطقه خرسون سفر کرد و در آنجا با رهبری منطقه درباره کمک به ساکنان مناطق سیل زده و تامین کالاهای ضروری آنها از جمله دارو و مواد غذایی گفتگو کرد".

نماینده وزارت صنعت و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا واقعا معاون نخست وزیر روسیه در محل مورد اصابت موشک های "سایه طوفان" بریتانیا حضور داشته یا خیر، با تایید اطلاعاتی که قبلا در کانال های تلگرامی منتشر شده بود، پاسخ مثبت داد.

شب 6 ژوئن، نیروهای اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه آی کاخوفکا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود سد مخزن آسیبی ندید. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه را متوجه کی یف دانست. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: یکی از اهداف بمباران نیروگاه کاخوفکا توسط رژیم کی یف، محروم کردن کریمه از آب است.

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 25962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =