وزیر کار: تولید خودرو در کشور باید رقابتی شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید خودرو در ایران رقابت پذیر نیست و باید تولید رقابتی شود.

به گزارش تحریریه، سید صولت مرتضوی وزیر ت۵اون، کار و رفاه اجتماعی، در آیین سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، خانه های بهداشت کارگری برتر و شورای هماهنگی خدمات بهداشت، اظهار داشت: توقع مردم هر جامعه ای از متولیان امر و دولت‌مردان حول چند محور تعریف می‌شود که این محور ها بخشی به زندگی دنیوی افراد مرتبط است.

وی رشد اقتصادی را مسئله‌ای حیاتی برای تداوم جامعه دانست.

صولتی افزود: توقع مردم از ما توسعه اقتصادی است، توسعه اقتصادی با رشد تولید محقق می‌شود. رشد اقتصادی محصول همان رشد تولید است.

صولتی درباره حوزه صنعت توضیح داد: از نظر جغرافیایی با کمترین فاصله میتوانیم بیشترین بازار هدف را داشته باشیم؛ همچنین، از سویی دیگر در کشوری هستیم که بنا به تعبیری بهشت معادن جهان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تولید رقابتی گفت: تولید خودرو در ایران رقابت پذیر نیست و باید تولید رقابتی شود تا به رشد اقتصادی ۸ درصد مورد نظر رهبری و برنامه هفتم توسعه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به جسم و روان کارگران نیز توجه کرد، افزود: بهداشت روان نیز به طبیب نیاز دارد که می تواند کارگر، یا کارفرما یا مدیر خط باشد، بعضی اوقات امکان دارد کارگر مشکل داشته باشد که باید مشاوره و خدمات ارائه شود و کارفرما باید شرایط کارگر را درک کند ضمن اینکه درمان مخاطرات روحی کار بسیار بزرگی است و نباید کسی دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان و ایمنی نیروی کار گفت: امروزه در کارگاه‌های بالای ۵۰۰ نفر شاغل کشور ما حتما مرکز بهداشت داریم و این در حوزه با استانداردهای کشورهای توسعه یافته قابل رقابت هستیم.

پایان/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 26123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =