تعلیق عضویت روسیه در FATF تمدید شد

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) از تمدید تعلیق عضویت روسیه در این سازمان خبر داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) اعلام کرد که به تعلیق عضویت فدراسیون روسیه ادامه می دهد و آن را در لیست سیاه یا خاکستری قرار نمی دهد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که کارگروه ویژه اقدام مالی پولشویی (FATF)، پس از جلسه عمومی که روز جمعه به پایان رسید، تصمیم گرفت که روسیه در هیچ کدام از لیست های خاکستری و سیاه کشورهای غیرقابل اعتماد مالی قرار نخواهد گرفت و در لیست مجازات ها قرار ندهد.

در همان زمان، FATF تصمیم گرفت تا تعلیق عضویت روسیه در این سازمان را در پس زمینه درگیری های جاری در اوکراین حفظ کند.

اف‌ای‌تی‌اف (FATF) یک سازمان فرادولتی است که سیاست‌ها و استانداردهای مبارزه با جرایم مالی را طراحی و ترویج می‌کند. توصیه های ایجاد شده توسط کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر تهدیدات سیستم مالی جهانی را هدف قرار می دهد.

کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF)، فهرستی از کشورهایی دارد که خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم را برای سیستم مالی جهانی به همراه دارند. یک لیست سیاه وجود دارد: اینها کشورهایی هستند که FATF از اعضای خود و سایر کشورها می خواهد اقدامات متقابل را اعمال کنند. کره شمالی، ایران و میانماراز فوریه 2023 در لیست سیاه هستند. همچنین یک لیست خاکستری از حوزه های قضایی وجود دارد که تحت نظارت تقویت شده توسط FATF قرار دارند. به عنوان مثال، پاناما، سوریه، آلبانی، نیجریه و جزایر کیمن در این لیست قرار دارند.

پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تعدادی تحریم های سخت را علیه روسیه اعمال کردند، از جمله حدود نیمی از ذخایر ارزی این کشور - حدود 300 میلیارد دلار را بلوکه کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرد.

پایان/

۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 26152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =