دیدگاه تحلیلگر سرشناس جهان عرب  در مورد انتفاضه جنین

عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس جهان عرب بر این باور است که انتفاضه مسلحانه‌ای که رزمندگان فلسطینی در اردوگاه جنین علیه رژیم صهیونستی آغاز کرده اند گسترش خواهد یافت و به انقلاب ادامه دار علیه این رژیم تبدیل خواهد شد و تا زمانی که این رژیم را ریشه کن نکند، پایان نخواهد یافت.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارش خود به قلم «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین نوشت؛ «زیپی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هنگامی که برای پایادن دادن به عملیات نظامی ارتش این رژیم در جنین زمینه سازی می کند زشت ترین دورغ را بر سرزیان می آورد. او هنگامی که می گوید به تحقق همه اهداف مشخص شده نزدیک است در واقع دروغ می گوید و فریبکاری می کند. زیرا هدف مهم و اصلی یعنی حذف مقاومت در اردوگاه جنین محقق نشده است و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد، ملت فلسطین در برابر این رژیم اشغالگر می‌ایستند و آماده فداکاری هستند.

به نوشته رای الیوم، از روز نخست حمله اشغالگران به جنین و اردوگاه آن چنین اظهاراتی را از سران رژیم صهیونیستی شنیده ایم و هربار مقاومت با قدرت و تجربه و صلابت بیستری در برابر دشمن ایستاد. رزمندگان فلسطینی در برابر بیش از ۱۵۰ تانک و خودروی زرهی ایستادند و ۴ فروند پهپاد دشمن را سرنگون کردند و در این راه ۱۰ شهید و بیش از ۱۰۰ زخمی تقدیم کردند. اما خسارت‌های ارتش رژیم اشغالگر که با پشتیبانی پهپادها و هواپیماهای جنگی بود، ده ها برابر است و در اینجا از آمار کشته‌ها و زخمی‌های رژیم صهیونیستی که همواره سانسور نظامی شدیدی را بر رسانه‌های خود اعمال می‌کند صحبت نمی‌کنیم، بلکه درباره ضربه روحی و روانی و تاثیر بالای آن بر شهرک‌نشینان و مقامات صهیونیست صحبت می کنیم. آنها تصور می‌کردند مردم فلسطین تسلیم خواهند شد.

عطوان در بخش دیگری از گزارش خود آورد: در سال ۲۰۰۵ مقاومت فلسطین، «اریل شارون» و نیروهای نظامی او را شکست داد و مجبور به عقب‌نشینی از نوار غزه کرد و ۱۷ شهرک رژیم صهیونیستی را در این منطقه از بین برد و شهرک‌نشینان مجبور به فرار در تاریکی شب شدند. این صحنه به زودی نه تنها در جنین یا کرانه باختری بلکه در سراسر سرزمین های عربی فلسطین تکرار خواهد شد. انتفاضه مسلحانه‌ای که رزمندگان فلسطین آغاز کرده‌اند تنها محدود به اردوگاه جنین که پایتخت مقاومت و کرامت و شرافت است، نخواهد شد. بلکه همه شهرها و روستاهای کرانه باختری شاهد انتفاضه خواهند بود.

وی تاکید کرد انتفاضه مسلحانه‌ای که جوانان فلسطینی آغاز کرده‌اند، با حمله های رژیم اشغالگر به اینجا و آنجا و خودروهای زرهی و بالگردها و پهپادهای این رژیم از بین نخواهد رفت. این یک انقلاب ادامه دار علیه رژیم صهیونیستی است و تا زمانی که این رژیم را ریشه کن نکند، پایان نخواهد یافت.

پایان/

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =