تحولات جهان علیه منافع غرب رقم می‌خورد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب بر این باور است اوضاع سراسر جهان ملتهب شده و روسیه از اوکراین تا سوریه در حال محدوسازی آمریکا است، ضمن آنکه کودتاها در قاره آفریقا نیز در راستای پایان دوران استعمارگری فرانسه و سلطه گری آمریکا رخ می دهد.

به گزارش تحریریهT «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در یوتیوب گفت؛ این روزها سراسر جهان ملتهب است. اوکراین در حال تغییر است و برای استفاده از موشک های قاره پیما و راهبردی «سارمات» برنامه ریزی شده می شود. شاید از این موشک ها در آینده نزدیک در جنگ اوکراین هم استفاده شود.

به اعتقاد عطوان، هدف آن است که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین کنار گذاشته شود و از اوکراین هم اسرائیل جدیدی تاسیس شود. موشک های های قاره پیمای سارمات در حال آماده باش کامل به سر می برند و این پیام آشکاری به آمریکا است. محتوای این پیام آن است هرگونه حمله به شهرهای روسیه سبب می شود روسیه به شدت کشوهای عضو ناتو را هدف قرار دهد.

وی افزود روسیه اکنون در شمال سوریه هم به حضور آمریکا در مناطق نفت خیز پایان خواهد داد. نتیجه عادی سازی روابط ترکیه و سوریه هم پایان دادن حضور نیروهای آمریکا در مناطق نفت خیز سوریه است.

عطوان در بخشی دیگری از اظهارات خود درباره تحولات قاره آفریقا نیز اظهار داشت: قاره آفریقا هم شاهد کودتاها یا انقلاب های نظامی در مسیر درست شدن است. باید از کودتاهای آفریقا و تلاش های برای نابودی استعمار در این قاره پشتیبانی کرد. انقلاب ها و کودتاهای قاره آفریقا به منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی هم منتقل خواهد شد. اکنون در نیجر، مالی، بورکینافاسو و گابن و ... کودتاهای نظامی علیه استعمار غربی در جریان است. این کودتاها از پشتوانه مردمی برخوردار است. و نشان می دهد که دوران استعمارگری آمریکا و فرانسه در قاره آفریقا در حال پایان یافتن است.

به گفته عطوان، این انقلاب ها به ویژه در لیبی در مسیر درستی پیش می روند و نشان داده که مخالف عادی سازی روابط لیبی با رژیم اسرائیل است.

پایان/

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27309

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =