نبرد غزه جهان اسلام را متحد می‌کند

«عبدالباری عطوان» معتقد است یورش زمینی رژیم صهیونیستی و ادامه حملات آن به نوار غزه، سراسر جهان اسلام و عرب را با هم متحد خواهد کرد و کدورت ها و اختلافات میان کشورهای اسلامی را از بین می برد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب طی اظهاراتی در یوتیوب درباره اوضاع جنگ در غزه گفت: تحولات بزرگی در حال رقم خوردن است. اسرائیلی ها همواره در روزهای نخست جنگ می گفتند به نوار غزه حمله زمینی خواهند کرد و برای این کار آمادگی دارند.

وی افزود: اکنون اما درباره چرایی تعویق حمله زمینی باید گفت این تعویق به دلیل سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه نیست، بلکه آنها از حمله زمینی به نوار غزه بسیار هراس دارند زیرا مقاومت در کمین آن ا است. همچنین آنها می ترسند که حزب الله هم با نیروها، موشک ها و پهپادهای خود وارد این نبرد شود. حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه بیشتر گروه های مقاومت و جبهه های مختلف را علیه این رژیم درکنار هم قرار می دهد.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: اگر رژیم صهیونیستی به تهاجم های خود پایان ندهد باید منتظر حمله های پیشتازانه ای از سوی همه جبهه های مقاومت باشد. ضمن آنکه مقاومت در نوار غزه اکنون در آمادگی کامل به سر می برد.

این کارشناس فلسطینی الاصل درباره سناریوهای مختلف در مورد این جنگ گفت: سناریوی نخست آن است که گروه های مقاومت به فرماندهی حزب الله، حماس، نیروهای «الحشد الشعبی» و انصارالله به این جنگ وارد شوند و موشک ها و پهپادهایی را روانه سرزمین های اشغال شده کنند. اکنون نیروهای الحشد الشعبی عراق و انصارالله یمن وارد لبنان شده اند و برای آزادسازی «الجلیل» آماده هستند. گردان های «القسام» و جهاد اسلامی هم برای این نبرد آماده هستند. سناریوی دوم آن است که آمریکا یا رژیم صهیونیستی ایران را هدف قرار دهند که در این حالت ایران با تمام قدرت وارد جنگ خواهد شد.

عطوان در بخشی از اظهارات خود درباره سفر اخیر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه هم عنوان داشت بایدن به منطقه آمد تا روحیه صهیونیست ها را که در این جنگ شکست خورده اند، بالا ببرد زیرا ارتش رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است. او به منطقه سفر کرد تا به صهیونیست ها بگوید از آنها حمایت می کند. هدف او نجات صهیونیست ها است. بایدن برای این سفر در فرودگاه «امان» در اردن فرود آمد زیرا فرودگاه های رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه «بن گورین» به دلیل حمله مقاومت تعطیل شده بودند. او پس از پیاده شدن در فرودگاه امان از طریق زمینی به قدس اشغالی وارد شد.

عطوان در درباره کمک های انسان دوستانه به نوار غزه هم گفت: مصر به طور پرشتابی در حال تغییر است. رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را هدف قرار داد تا جلوی کمک های انسان دوستانه به مردم فلسطین را بگیرد. اکنون میان «رجب طیب اردوغان» و «عبدالفتاح السیسی» رئیسان جمهوری ترکیه و مصر برای ارسال کمک های انسان دوستانه از طریق هوایی هماهنگی وجود دارد. اردوغان به السیسی گفته است ما در برابر فشارها از تو حمایت می کنیم. از این رو، فلسطین، سرتاسر جهان اسلام و عرب را با هم متحد می کند و همه کینه و کدورت ها و اختلاف ها را از بین خواهد برد.

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27912

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =