عصبانیت «کوهن» از «گوترش» تعجب‌آور نیست/ بی‌شرمی حرف اول در قاموس مقامات صهیونیست

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رای الیوم» و از تحلیلگران جهان عرب به حمله وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دبیر کل سازمان ملل پرداخت و از بی شرمی مقامات تل آویو سخن گفت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» در مطلبی با اشاره به حمله «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به سبب سخنانش در جلسه شورای امنیت پیرامون غزه آورده است: حمله وزیر خارجه رژیم اشغالگر به گوترش و اینکه «او در دنیای دیگری به سر می برد»، تعجب آور نیست، زیرا بی شرمی حرف اول را در قاموس مقامات اسرائیلی می زند، آنهم در این روزها و پس از شکست بزرگ و خوار کننده در شهرک نشین های اطراف غزه به دست جنبش حماس و افزایش انتقادهای جهانی از کشتار جمعی که در غزه علیه کودکان و غیرنظامیان به راه انداخته است.

عطوان می نویسد: علت این حمله وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به گوترش، انتقادش از پاکسازی نژادی است که رژیم اشغالگر در غزه به راه انداخته است. جمله قوی که نگرانی و خشم کوهن را به همراه داشت و نمایانگر انزجار فزاینده جهانی از اقدامات رژیم اشغالگر و نقض حقوق بشر از سوی آن، زورگویی، کشتن کودکان و زنان و سالخوردگان است، بخشی است که گفت:«اقدامات حماس در شهرکهای اسرائیلی نشین بی دلیل نبوده است، فلسطینی ها ۵۶ سال است که در معرض اشغالگری شدید قرار دادند. هیچ طرفی در یک نزاع مسلحانه فراتر از قانون انسانی بین‌المللی نیست».

این تحلیلگر می افزاید: گوترش همچنین خواستار آتش بس، ورود کمک های انسانی شد و کمک های وارد شده را به مثابه یک قطره دانست. این مواضع شجاعانه از سوی دبیرکل سازمان ملل نشان دهنده تغییرات سریع در نهادهای بین المللی و افکار عمومی جهانی همزمان با ورود جنگ غزه به هفته سوم آن است که روایت جعلی و گمراه کننده اسرائیلی-آمریکایی و هجمه پوشالی رسانه ای و هجمه به حماس برای توجیه مجازات جمعی و کشتار جمعی این رژیم علیه ساکنان غزه، مورد مخالفت جهانی قرار گرفته است.

به نوشته عطوان، این دگرگونی در بینش جهانی در درجه نخست به کشتار، ویرانی و خونریزی بی سابقه اسرائیل و همچنین به مقابله جوانان عربی و اسلامی و در سطح جهان با اخبار دروغین اسرائیل در شبکه های اجتماعی و نیز مدیریت نبرد انسانی به شکل بارز از سوی حماس مربوط می شود که رفتار نیک با اسیران داشت و اسیران بیمار را آزاد کرد و آنها از رفتار نیک حماس در هنگام اسارت سخن گفتند.

عطوان در ادامه مطلب خود به عقب نشینی وزیر خارجه آمریکا از مواضعش پرداخته و اضافه می کند: این روند یعنی مواضع اتخاذ شده از سوی دبیر کل سازمان ملل یا بلینکن صهیونیست، نشانگر آغاز شمارش معکوس برای دومین شکست رژیم اشغالگر پس از شکست نخست در هفتم اکتبر است.

این تحلیلگر در ادامه آورده است: آمریکا در نگرانی و وحشت از بیم گسترش دامنه جنگ در غزه و طولانی شدن آن و مشارکت بازوهای مقاومت در آن به سر می‌برد. نتایج معکوس حمله خونین اسرائیل به غزه و کشتارهایی که به راه انداخته است، خشم جهان عرب و اسلام و ویرانی همه توافقات خیانت بار سازش «آبراهام» را به همراه داشته است.

وی در پایان می نویسد: این خون‌های پاک ریخته شده در غزه به هدر نخواهد رفت و آغازی بر پایان رژیم اشغالگر و بازترسیم نقشه خاورمیانه و چه بسا دنیای بدون این رژیم خواهد بود.

منبع: ایرنا

پایان/

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 27931

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =