زوال رژیم صهیونیستی و برخی حکام عربی

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس فلسطینی تبار در تحلیل تحولات غزه معتقد است شرایط آینده نسبت به حال متفاوت خواهد بود و رژیم صهیونیستی و همه رهبران کشورهای عربی که در برابر جنایت های این رژیم سکوت اختیار کرده اند، نابود خواهند شد و نخستین گام برای شکل گیری خاورمیانه جدید از غزه برداشته می شود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» و به شهادت رسیدن بیش از هزار فلسطینی یک هولوکاست است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مرتکب آن شد. ارتش کشورهای عربی هم در این جنایت نقش دارند زیرا در برابر چنین جنایتی سکوت کرده اند.

وی افزود: مردم کشورهای عربی که با حضور در میدان ها، خشم خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند در واقع شرافت خود را نشان می دهند. حساب این مردم از ارتش کشورهای عربی جدا است. ارتش های این کشورها که در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند در واقع نماینده مردم کشورهای عربی نیستند. این ارتش ها، اشتباه بزرگی را در حق مردم خود و اعراب مرتکب شدند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: کشورهای عربی باید دولت کلمبیا را که سفیر رژیم صهیونیستی را طرد کرده است، الگوی خود قرار دهند. این در حالی است که کشورهای عربی حتی جرات نکرده اند سفیر رژیم صهیونیستی در کشورهای خود را احضار کنند.

 زوال رژیم صهیونیستی و برخی حکام عربی

عطوان افزود: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم در این جنایت، مسوولیت بزرگی دارد و باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود زیرا او بمب هایی را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده که این رژیم از آنها در جنگ علیه مردم فلسطین استفاده می کند. همه افراد و دولت هایی که جنگ افزار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهند، باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.

وی در مورد ارسال کمک های بشردوستانه نیز عنوان داشت: دولت مصر باید گذرگاه های خود را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به نوار غزه بگشاید حتی اگر این اقدام، به جنگ و تقابل آن کشور با رژیم صهیونیستی و حامیان آن منجر شود. این کشور باید تعهد اخلاقی خود را نسبت به مردم فلسطین به اجرا بگذارد و در کنار مردم فلسطین بایستد.

این تحلیلگر با بیان اینکه سکوت ارتش عربی در کنار رهبران این کشورها در برابر جنایت رژیم صهیونیستی لکه ننگی است، تصریح کرد: شرایط آینده نسبت به اوضاع کنونی متفاوت خواهد بود و مردم وارد عمل خواهند شد. فروپاشی رژیم صهیونیستی آغاز شده است و همه رهبران کشورهای عربی هم که در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند، سقوط خواهند کرد.

عطوان در پایان تاکید کرد: در روزهای آینده شگفتی های بسیاری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد که بسیاری از اصول درگیری را تغییر خواهد داد. این تحولات شگفت آور، نخستین گام برای شکل گیری خاورمیانه جدید از نوار غزه خواهد بود.

پایان/

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27929

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =