پذیرش آتش‌بس اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ غزه است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس فلسطینی تبار در مورد تحولات غزه معتقد است که برقراری آتس بس بیانگر اعتراف رژیم اسرائیل به شکست است زیرا اراده قهرمانان مقاومت و مدیریت جنگ از سوی آن ها، رژیم اسرائیل و آمریکا و غرب را به وحشت انداخته است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات غزه در یوتیوب گفت: برقراری آتش بس 4 روزه پیروزی کوچکی است. شاید این آتش بس، یک هفته و حتی یک ماه و بیشتر ادامه داشته باشد اما در هر صورت رژیم اسرائیل در این جنگ شکست خورده است و تلاش دارد خود را از این بحران رهایی بخشد.

وی افزود اکنون مقاومت طرف پیروز این جنگ است و دست برتر را دارد. اسرائیلی ها در این جنگ هیچ گونه پیروزی کسب نکردند. نتانیاهو با خواری و ذلت از این جنگ خارج شده است. او می خواست اسرای اسرائیلی را آزاد کند و جریان حماس را از بین ببرد، اما او قادر نشد به اهداف خود دست یابد و تنها بیمارستان ها را بمباران کرد و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید.

عطوان معتقد است برقراری آتش بس بیانگر اعتراف رژیم اسرائیل به شکست است. اسرائیل طی 47 روز جنگ نتوانست به هیچ یک از رهبران جریان حماس دست پیدا کند؛ این یک پیروزی برای مقاومت به شمار می رود.

این تحلیلگر فلسطینی تبار اضافه کرد: رژیم اسرائیل نتوانست 2 میلیون تن از مردم فلسطینی ساکن در غزه را مجبور به مهاجرت به سینای مصر کند. بنابراین طرح فراگیر رژیم اسرائیل برای مهاجرت فلسطینی ها به مصر و کشورهای اروپایی با شکست روبرو شد و پیروزی از آن کسانی شده است که با طرح رژیم صهیونیستی مقابله کردند و در این مسیر شهید دادند.

پذیرش آتش‌بس اعتراف رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ غزه است

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب گفت: دامنه نبرد گسترش خواهد یافت. اکنون نه تنها مقاومت دست برتر را دارد بلکه در جنگ با رژیم اسرائیل مشروعیت کسب کرده است. از زیر ویرانی ها و خاکسترهای غزه، قهرمانان سلحشور مقاومت سر برآورده اند این قهرمانان، مقاومت را رهبری و برای آن طرح هایی را پیاده می کنند. آنها دارای اراده هستند. اراده آنها رژیم اسرائیل، آمریکا و غرب را بسیار ترسانده است. این قهرمانان می توانند در مورد نحوه جنگ تصمیم بگیرند و آن را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد:«ابراهیم السنوار»، «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» کسانی هستند که در هفتم اکتبر گذشته تصمیم جنگ را گرفتند و اکنون آنها در این جنگ پیروز شده اند. مقاومت دارای مغزهای متفکری است که جنگ را مدیریت می کنند. مقاومت در لبنان، عراق، یمن دارای صبر بسیاری است. موشک های آنها نیز آماده است و آنها در انتظار مشخص شدن زمان حمله هستند. از روز نخست جنگ همه جبهه های مقاومت هماهنگ بودند، اما کسی نمی دانست که در اتاق عملیات این نبردها چه می گذرد.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: حمله یمنی ها به بندر ایلات یک تحول راهبردی در این جنگ به شمار می رود. «یحیی السریع» سخنگوی جریان انصارالله یمن گفته است ما کشتی کشورهایی را که از رژیم صهیونیستی در جنگ حمایت می کنند، هدف قرار خواهیم داد. این یک موضوع بسیار مهم است و می تواند تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

پایان/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =