غزه به گورستان اسرائیلی‌ها تبدیل می‌شود

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس فلسطینی تبار در مورد تحولات غزه معتقد است که مقاومت برای مقابله با حملات رژیم اسرائیل برنامه ریزی کرده است و نوار غزه را به گورستان تانک ها و زره پوش های اسرائیل تبدیل خواهد کرد، سپس همه موازنه ها تغییر می کند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب طی اظهاراتی در «یوتیوب» درباره تحولات غزه و واکنش کشورهای عربی گفت: موضع کشورهای عربی و اسلامی بسیار ننگین بوده است. آنها روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع نکردند و حتی حاضر به تحریم این رژیم نشدند و فروش نفت و گاز خود به کشورهای غربی را متوقف نساختند. این کشورها هیچ کاری را علیه اسرائیل انجام نمی دهند و این رژیم را زیر فشار قرار نخواهند داد.

وی افزود: حکام کشورهای عربی پس از نشست ریاض فقط یک بیانیه عادی صادر کردند و در آن خواستار پایان دادن به جنگ شدند. آنها به نسل کشی در نوار غزه هیچ اهمیتی ندادند. این رفتارها از انسانیت به دور و یک موضوع بسیار عجیب است. چنین بیانیه هایی را دولت های سریلانکا و مالدیو هم می توانند صادر کنند و همین کار را هم انجام دادند. حتی کشورهای آفریقای جنوبی، شیلی و ... موضع سخت تری را نسبت به کشورهای عربی اتخاذ نمودند. چنین موضع گیری هایی بسیار ناامید کننده است. این کشورها هیچ ارتباطی با فلسطین ندارند و بویی از مقاومت نبرده اند.

غزه به گورستان اسرائیلی‌ها تبدیل می‌شود

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: مقاومت در غزه پایداری غیرعادی را از خود نشان داده است. آنها از شرافت و کرامت امت اسلامی دفاع می کنند. آنها نماینده مردم جهان عرب هستند و از مقدسات جهان اسلام دفاع می کنند. بیانیه بی خاصیت کشورهای عربی هم برای مقاومت و رهبران آنها از جمله «محمد الضیف» و «یحیی السنوار» به عنوان رهبران حماس مهم نیست و آنها به کار خود ادامه می دهند و بر روی هدف مهمی تمرکز کرده اند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: مقاومت با انهدام جنگ افزارهای اسرائیل از جمله تانک «مرکاوا» اسرائیلی ها را خوار و ذلیل کرده است زیرا چنین اتفاقاتی تا کنون در هیچ جنگی رخ نداده بود. بنابراین پیروزی ها و سلحشوری های مقاومت باید در دانشگاه های جهان تدریس شود. مقاومت برای مقابله با حمله های رژیم اسرائیل برنامه ریزی کرده و موجب توقف پیشروی های این رژیم شده است. درحالی که مقاومت کماکان ادامه دارد، ورود تانک های رژیم اسرائیل به نوار غزه سبب خواهد شد این رژیم زیان های هنگفت بیشتری را متحمل شود و غزه به گورستان تانک ها و زره پوش های اسرائیل تبدیل خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد. نیروهای مقاومت تشنه شهادت هستند و به معنای واقعی مقاومت پایبند هستند. نوار غزه هرگز این موضوع را نخواهد پذیرفت که شاهد حضور تانک های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی در خود باشد و هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ غزه به تنهایی مقاومت خواهد کرد و هیچ کسی تسلیم نخواهد شد و غزه در پایان همه موازنه ها را تغییر خواهد داد.

پایان/

۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28091

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =