نتانیاهو رفتنی است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در تحلیل تحولات جنگ غزه معتقد است رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در جنگ دست نیافته و منهدم شدن جنگ افزارهای آن از سوی حماس نشان می دهد نتانیاهو رفتنی است و مقاومت استوار می ماند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب طی اظهاراتی در «یوتیوب» گفت: اکنون حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه وارد دومین ماه خود شده است. برپایه تحلیل ناظران و کارشناسان نظامی، اسرائیل به هیچ یک از اهداف واقعی خود در این جنگ نرسیده است. آنها تاکنون نتوانسته اند حتی یک تونل گروه حماس را شناسایی کنند و یا حتی یکی از رهبران این گروه را دستگیر یا هدف قرار دهند.

وی افزود: هر روز گروه حماس به ویژه شاخه نظامی آن اعلام می کند که جنگ افزارهای رژیم اسرائیل از جمله تانک ها و زره پوش ها را هدف قرار داده است. این نشان می دهد اسرائیل در این جنگ شکست خورده است. رژیم اسرائیل هرچه بیشتر شکست می خورد غیرنظامیان، کودکان و زنان و بیمارستان های بیشتری را هدف قرار می دهد.

عطوان اعتقاد دارد: این رژیم به اهداف خود نرسیده است و مقامات اسرائیل دروغ می گویند. رئیس ستاد ارتش این رژیم ادعا کرده است که ما می توانیم همه نقاط را در منطقه خاورمیانه هدف قرار دهیم. این یک ادعا و دروغ بزرگ است که نشان می دهد که رژیم اسرائیل در بحران واقعی گرفتار شده است. در همین شرایط اهل غزه از جریان حماس و مقاومت حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: همه این جنگ افروزی ها از سوی نتانیاهو به این دلیل است که خود را از محاکمه و رفتن به زندان رهایی بخشد. «نتانیاهو» رفتنی و «السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ماندنی است. منطقه به سوی تنش های بیشتر پیش خواهد رفت و جنوب لبنان وارد عمل خواهد شد و همه گزینه های علیه رژیم اسرائیل روی میز است.

 نتانیاهو رفتنی است

این تحلیلگر فلسطینی الاصل تصریح کرد آمریکا هم به عنوان حامی رژیم اسرائیل همانطور که در ویتنام، عراق، افغانستان و سوریه شکست خورد در فلسطین هم شکست خواهد خورد. دور از ذهن نیست که آنچه برای آمریکا در فرودگاه کابل اتفاق افتاد در فرودگاه «بن گوریون» هم تکرار شود. ایالات متحده در برابر جریان طالبان در افغانستان که هیچ پهپاد و موشکی نداشت شکست خورد؛ همچنین آمریکا در برابر مقاومت عراق نیز تسلیم شد و در دوره اوباما راهی جز این نداشت که نیروهای خود را از این کشور خارج کند. آمریکا با همه نیروهای خود نتوانست ارتش سوریه را شکست ندهد و این ارتش تا آخرین نفس از کشور خود دفاع کرد و اکنون هم از این سرزمین دفاع می کند.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: رژیم اسرائیل پیش از این در شرایطی که حماس، موشک و پهپاد در اختیار نداشت، نتوانسته بود جریان مقاومت را شکست دهد، اما اکنون حماس، پهپاد و موشک در اختیار دارد و نیروهای آن در خارج آموزش دیده اند پس هرگز شکست نخواهند خورد.

وی افزود: موضوع دیگر آن است که شهرک نشینانی که در شهرک های اطراف غزه و الجلیل ساکن بودند مجبور شده اند منازل خود را ترک کنند. آنها گفته اند تا جریان حماس و حزب الله نابود نشوند به این شهرک ها باز نخواهند گشت. این چنین اظهاراتی شرم آور است. اکنون موشک های مقاومت در حال توسعه است و نیروهای مردمی در منطقه علیه این رژیم در حال افزایش است.

این تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش پایانی اظهارات خود افزود: موضوع دیگر آن است که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از یک واقعیت مهم پرده برداشته است. او گفت آمریکایی ها از طریق «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق پیامی را برای ایران ارسال کرده اند که در آن از ایران خواسته اند برای برقراری آتش بس وارد عمل شود، زیرا آنها می دانند که اگر این کشتارها در نوار غزه ادامه یابد حزب الله لبنان وارد نبرد خواهد شد.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28058

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =