محور مقاومت، در انتظار نبرد بزرگ در غزه

«عبدالباری عطوان» در تحلیل تحولات فلسطین عنوان داشت تاکنون قدرت مقاومت به طور کامل ظاهر نشده و مقاومت منتظر نبردی بزرگ در داخل غزه است؛ جنگ غزه در پایان به بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین های خود منجر خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: مقاومت در حال دست یافتن به پیروزهای متوالی است. رژیم صهیونیستی هم در حال شکست خوردن پی در پی در عرصه های سیاسی و نظامی است. شکست رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی بسیار سنگین تر است. رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به نوار غزه می ترسد زیرا این رژیم می داند که چه چیزی در انتظار آن است.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: موضوع عادی سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی نابود شده است. نوار غزه، عربستان سعودی و مصر را نجات داده است. مقاومت و جریان حماس، هدیه بی سابقه ای را به عربستان و مصر داده اند. اکنون مصر هم در حال بازیابی جایگاه خود است. مصر با طرح مهاجرت مردم غزه به صحرای سینا مخالفت کرده است. قاهره با این اقدام خود، طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خالی کردن نوار غزه از ساکنان اصلی خود را با شکست روبرو کرد. به مصر حتی میلیاردها دلار برای پذیرش این طرح و کوچ فلسطینینان پیشنهاد شد، اما با این موضوع موافقت نکرد.

محور مقاومت، در انتظار نبرد بزرگ در غزه

این کارشناس فلسطینی الاصل افزود: این مقاومت است که نقشه جدید خاورمیانه را ترسیم خواهد کرد و رژیم صهیونیستی و آمریکا در ترسیم آینده منطقه هیچ نقشی نخواهند داشت.

به گفته عطوان، جنگ های خیابانی و چریکی منتظر صهیونیست ها و تانک های آنها در غزه هستند زیرا مقاومت بسیار قدرتمند است. آن ها افرادی هستند که جنوب لبنان و ۳۰ شهرک صهیونیست نشین را از چنگال صهیونیست ها خارج کردند و در همین شرایط دستگاه اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را هم شکست می دهند.

وی معتقد است تاکنون قدرت مقاومت به طور کامل ظاهر نشده و مقاومت در انتظار یک نبرد بزرگ است. مقاومت در انتظار و کمین ورود تانک های رژیم صهیونیستی به نوار غزه نشسته است. این جنگ غزه در نهایت به بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین های خودشان منجر خواهد شد. در حالی که موشک های مقاومت تل آویو، اسدود، عسقلان و ... را هدف قرار می دهند، مقاومت در غزه هم حماسه آفرینی خواهد کرد. البته محور مقاومت باید به طور کامل در مساله دخالت کند.

عطوان در پایان تصریح کرد: سفر «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان مقدمه ای برای ترسیم مراحل بعدی است. مردم جهان عرب نباید فریب فتنه ها را بخورند و باید بدانند که جنوب لبنان نیز در حال آماده سازی خود می باشد زیرا رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است.

پایان/

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27844

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =