رژیم اسرائیل در حال فروپاشی کامل است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در تحلیل تحولات جنگ غزه معتقد است رژیم اسرائیل در حال فروپاشی کامل بوده و این رژیم به لطف گروه مقاومت و موشک های انصارالله یمن ثبات، امنیت و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب طی اظهاراتی در «یوتیوب» گفت؛ اکنون تحولات بزرگی در حال رقم خوردن است. مهمترین موضوع آن است که هنوز هم گروه حماس کنترل امور را در نوار غزه در اختیار دارد. حماس طرفی است که اکنون در نبرد زمینی هم پیروز شده و توانسته است به رژیم اسرائیل زیان های بسیاری وارد کند. شیرمردان حماس موفق شده اند جنگ افزارهای رژیم اسرائیل از جمله تانک مرکاوا را منهدم کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی رژیم اسرائیل در نبرد اطلاعاتی هم برای بار دوم شکست مفتضحانه ای خورده است. نخستین شکست اطلاعاتی رژیم اسرائیل زمانی بود که نیروهای حماس با عبور از مرزهای توانستند ۳۰ شهرک را آزاد کنند. همه اظهارات مقام های رژیم اسرائیل مبنی بر ورود زمینی به نوار غزه و ویران سازی تونل ها دروغ است. آنها تاکنون پس از سپری شدن یک ماه از نبرد حتی نتوانسته اند به یکی از تونل های حماس هم دست پیدا کنند. اسرائیلی ها تنها توانسته اند زنان و کودکان را به خاک و خون کشند.

این تحلیلگر معتقد است آمریکا و کشورهای اروپایی یک ماه است که مدرن ترین جنگ افزارهای خود را در اختیار این رژیم قرار می دهند، اما این رژِیم باز هم شکست خورده است. «یحیی السنوار» یکی از رهبران حماس گفته که ما برای جنگ طولانی آمادگی داریم و این نشان می دهد که او مرد عمل است.

عطوان افزود: موضوع دیگر آن است که «عمیحای الیاهو» وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی رژیم اسرائیل ادعا کرده است که باید برای ویران سازی نوار غزه از بمب اتمی استفاده شود. در پیش گرفتن چنین موضعی از سوی وزیر فرهنگ بیانگر اوج وحشگیری این رژیم است.

 رژیم اسرائیل در حال فروپاشی کامل است

تحلیلگر برجسته جهان عرب اظهار داشت: مقاومت در غزه بدون سلاح محور مقاومت امکان پذیر نیست. این موشک های ایران و موشک «کورنت» و «فتاح» است که تانک های مرکاوا را منهدم می کند. اما در مقابل محوری که در حال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است هیچ ارتباطی با امت جهان عرب ندارد.

وی معتقد است که این جنگ به درازا خواهد کشید و دور از ذهن نیست که در روزهای آینده یکی از افسران نظامی بلند پایه رژیم اسرائیل با هدف بالا بردن روحیه سربازان این رژیم ادعا کند که سرزمین های نوار غزه هم به مناطق زیر کنترل اسرائیل ملحق شده است. هدف آنها خالی کردن نوار غزه بود، اما مقاومت طرح های آنها را با شکست روبرو کرده و آنها نتوانسته اند غزه را به کنترل خود را در آورند. این در حالی است که آمریکا هم در این جنگ دخالت کرده است و جنگ را مدیریت می کند.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: به نظر من اکنون رژیم اسرائیل در حال فروپاشی کامل است. این رژیم ثبات و امنیت، شکوه و عظمت و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، این شکست ها به لطف حضور محور مقاومت و موشک های گروه انصارالله یمن که بندر «ایلات» را هدف قرار داده اند، حاصل شده است.

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28027

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =