امنیت از شهرک‌های یهودی‌نشین پر کشید

تحلیلگر عمانی درباره تحولات جنگ غزه گفت: در روزهای آینده شگفتی ها بسیاری رخ خواهد داد و جنگ های دیگری به وقوع خواهد پیوست. دیگر شهرک های صهیونیست نشین روی امنیت را به خود نخواهند دید و موشک های عراق و یمن هم این شهرک ها را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش تحریریه، «علی بن مسعود المعشنی» تحلیلگر عمانی در گفت و گو با برنامه «کوتاه و مفید» (ما قلَّ و دلَّ) به کانال ماهواره ای «النبراس» گفت: هیچ نگرانی بابت غزه وجود ندارد زیرا خداوند با غزه است. به شهادت رسیدن مردم نوار غزه بیانگر عزت، کرامت و شرافت آن ها است.

وی معتقد است نباید ویرانی ها را با اعداد و ارقام و محاسبات ریاضی سنجید زیرا فداکاری مردم برای آزاد سازی سرزمین ها بیانگر، عزت و شرافت و کرامت آن ها در مقابله با اشغالگران است. سود و زیان و محاسبات آن مربوط به بازرگانان است.

این تحلیلگر عمانی با اشاره به پیدایش رژیم صهیویستی در سرزمین های فلسطین به رهبری «بن گوریون» اظهار داشت: انگلستان در این زمینه مادر همه مصیبت ها بود. مشکلاتی که انگستان به عنوان مادر همه این دردها برای جهان عرب به وجود آورد، قابل شمارش نیست.

علی بن مسعود المعشنی در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات غزه گفت در روزهای آینده شگفتی ها بسیاری رخ خواهد داد و درگیری های دیگری هم به وقوع خواهد پیوست. نکته مهم آن است که شهرک های صهیونیست نشین دیگر روی امنیت را به خود نخواهند دید و حتی موشک های عراق نیز این شهرک ها را هدف قرار خواهند داد. اسرائیل از سوی یمنی ها هم هدف قرار خواهد گرفت.

امنیت از شهرک‌های یهودی‌نشین پر کشید

وی با بیان اینکه یمنی ها قدرت موشکی بسیار بالایی دارند، افزود: هیچ کسی فکر نمی کرد روزی یمنی ها با موشک ها و پهپادهای خود رژیم اسرائیل را هدف قرار دهند. گروه انصارالله حتی موشک هایی را در اختیار آن دارند که تا جنوب ترکیه هم می رسد. بدون توجه به این موضوع که یمنی ها چگونه به این موشک ها دست پیدا کرده اند، هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که در هر نبردی، یمنی ها هم به طور آشکار و هم در پشت پرده، طرف مهم جنگ علیه رژیم اسرائیل خواهند بود.

به اعتقاد این تحلیلگر عمانی، قدرت موشکی یمنی ها از حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه ها در غزه هم بیشتر است. نیروهای گروه انصارالله در دوره اتحاد جماهیر شوروی آموزش موشکی دیده اند و در همین راستا و با این پیشینه اکنون یمنی ها می توانند کشتی ها را در حریم آبی کشورشان هدف قرار دهند. در این صورت مصر و کانال سوئز بیشتر از دیگر کشورها زیان خواهند دید. حضور انصارالله در بندر الحدیده در دریای سرخ و باب المندب شرایط را برای این گروه فراهم کرده است تا اسرائیل و بندر ایلات را هدف قرار دهد.

پایان/

۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =