چرا طوفان الاقصی آخرین عملیات در خاورمیانه است؟

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب بر این باور است که عملیات الاقصی و جنگ به درازا خواهد کشید و در نهایت نقشه خاورمیانه و جهان به دلیل این تحولات تغییر خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در یوتیوب درباره تحولات فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» گفت: این جنگ به دراز خواهد کشید و نقشه خاورمیانه و شاید نقشه جهان را تغییر دهد. تنها رژیم صهیونیستی در حالت ترس به سر نمی برد، بلکه آمریکا بیشتر از این تحولات ترسیده است.

وی افزود نخستین پیام را آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق امارات به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ارسال کرده و گفته اند اگر دمشق از جریان حماس حمایت کند به سوریه حمله خواهند کرد. دومین پیام هم به حزب الله داده شد که اگر در این جنگ دخالت کند، هدف قرار خواهد گرفت. اما از سوی دیگر یک پیام از سوی جریان انصارالله یمن به رژیم اسرائیل داده شد.

در پیام انصارالله آمده است اگر حزب الله و نوار غزه هدف قرار بگیرد با موشک های «فتاح» و از فاصله 2 هزار کیلومتری عمق سرزمین های اشغال شده را هدف قرار خواهد داد. جنبش حماس هم به اسرائیل و به ویژه شهرک نشینان در عسقلان هشدار داده و گفته است که اگر این شهرک ها را تخلیه نکنند این شهرک ها را ویران خواهد کرد. این اقدام در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت خواهد گرفت.

چرا طوفان الاقصی آخرین عملیات در خاورمیانه است؟

عطوان معتقد است بنابراین، اکنون تحولات بسیار مهم و بی سابقه ای در حال رخ دادن است. یک جنگ منطقه ای دبه راه افتاده که حزب الله لبنان به طور کامل برای این جنگ آماده است و اسناد موثق در لبنان هم بیانگر این آمادگی می باشد. حزب الله تمرین هایی را انجام داده که حمله حزب الله به پادگان های نظامی رژیم صهیونیستی و به هلاکت رساندن سربازان و افسران این رژیم هم بیانگر آمادگی این گروه می باشد. حزب الله برای آزادسازی الجلیل تلاش می کند.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: اکنون رژیم صهیونیستی دیگر هیچ گزینه ای در اختیار ندارد. حمله به غیرنظامیان و به خاک و خون کشیدن کودکان فلسطینی بیانگر همین موضوع است. امور منطقه به سوی تنش بیشتر پیش می رود. هدف رژیم صهیونیستی حمله به نوار غزه و خالی کردن این منطقه و مجبور کردن ساکنان آن به مهاجرت از این باریکه است. اما این طرح رژیم صهیونیستی شکست می خورد زیرا مردم فلسطین هرگز سرزمین خود را رها نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: اکنون بحران دیگری هم میان مصر و رژیم صهیونیستی به وجود آمده و مصر با درخواست رژیم صهیونیستی برای پذیریش فلسطینی ها در صحرای سینا مخالفت کرده است. بر این اساس توطئه ها علیه فلسطین ناکام می ماند زیرا مردم فلسطین سرزمین خود را ترک نخواهند کرد. تهدید کردن سوریه هم هیچ سودی به دنبال نخواهد داشت. نظام سوریه به هیچ کس باج نخواهد داد و در طرف دیگر مقاومت هم سستی به خود راه نخواهد داد. بر این اساس، این آخرین جنگ است و دیگر جنگی رخ نخواهد داد. مردم کشورهای عربی هم از مقاومت حمایت خواهند کرد و رژیم صهیونیستی نخواهد توانست از خود دفاع کند و سپیده دم جدیدی برای مردم فلسطین دمیده خواهد شد.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27794

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله RO ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      1 0
      متاسفانه هیچ شخص سیاستمدار یا سازمان سیاسی و یا رسانه های طراز اول کشورمان به موضوع مطرح شده توسط بنده و راه مقابله با گلوبالیستها و جلوگیری از حمله نظامی توسط انها به کشورمان اعتنایی نکرد و اهمیت نداد. گلوبالیستها تلاش دارند ایران را در یک جنگ ویرانگر درگیر کنند و حتی به دنبال بمباران پالایشگاه ها و کارخانه های ایران هستند. در ویدئو های منتشر شده از حملات حماس به اسراییل تمام تلاششان این است که احساسات ملتها را تحریک و افکار انها را بر علیه ایران تحریک کنند. بنده معتقدم خیلی از صحنه های جنایتها در این حمله ساخته شده توسط اسراییل برای بهره برداری سیاسی از ان می باشد و جالب است که انتشار این ویدئو ها در شرایط عادی امکان پذیر نیست و یوتیوب انها را حذف می کند اما در شرایط فعلی به راحتی و بدون هیچ مشکلی در اینترنت منتشر می شوند. به زودی دنیا را درگیر جنگ می کنند و در ان شرایط دیگر صدای هیچکس شنیده نخواهد شد. حتی صدای ایت الله خامنه ای. یعنی در ان شرایط حتی اگر ایت الله خامنه ای هم دروغ بودن سلاح هسته ای را اعلام کنند دیگر تاثیری ندارد. کاملا واضح و بدیهیست که گلوبالیستها به دنبال ار
    • ایران IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 3
      انشاالله و با یاری خدا جهان بار دیگر روی ارامش را به نابودی همه توطئه گران و نسل کشها به خود ببیند و فلسطینی ها و همه مردم دنیای در ارامش و صلح و در کنار هم زندگی کننند.