پایان پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل

عبدالباری عطوان درباره تحولات اخیر فلسطین اظهار داشت رژیمی که کشورها را ترساند و آنها را مجبور به عادی سازی روابط با خود کرد اکنون در حال شکست خوردن از مقاومت فلسطین و فروپاشی است. موضوع عادی سازی روابط تمام شده و عربستان باید از گردان های القسام تشکر کند که عربستان را از ویرانی نجات داده است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات اخیر فلسطین گفت: پیروزی مقاومت فلسطین بسیار بزرگ است. اکنون جهان در حال تغییر است و بسیاری از نظریه ها از جمله نظریه دیوار حائل هم به طور ننگینی سقوط می کند.

فلسطینی ها در مسیر پیروزی هستند و نشانه های پیروزی آشکار شده و صف های فرار از سرزمین های اشغال شده در حال طولانی تر شدن است. این نظریه که فلسطینی ها در برابر دریافت پول از جنگ دست می کشند در غزه بی اثر است. مردم شریف فلسطین اکنون نیازی به دریافت پول ندارند. ضمن آنکه سیاستمداران فلسطین در این جنگ نقشی ندارند.

فرمانده نظامی این جنگ ژنرال «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام است. «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه هم مغز متفکر سیاسی آن است.

امور به طور غیر عادی در حال تغییر است و تاکنون صهیونیست ها اعتراف کردند که ۶۰۰ تن از شهرک نشینان در این نبرد کشته و ۲ هزار و ۵۰۰ تن زخمی شده اند. حدود ۳۰۰ نفر هم در آستانه هلاکت هستند. بیش از ۲ هزار اسراییلی هم اسیر شده اند.

دیگر خبری از امنیت، ثبات و رفاه اقتصادی در این رژیم نیست. ما در مرحله ای به سر می بریم که تغییرات تمام عیاری در حال رقم خوردن است. رژیم اسرائیل اعتراف کرده است که گردان های حماس و سرایا القدس ۳۰ شهرک را به کنترل خود در آوردند و این یک تحول بسیار مهم است.

پایان پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل

بُهت جهان از عملیات حماس

عطوان تصریح کرد: پیروزهای فلسطین در دانشگاه های نظامی جهان تدریس خواهد شد. غربی ها اکنون تحولات این جنگ را لحظه به لحظه و به طور دقیق پیگیری می کنند و در آینده آن را در دانشگاه های نظامی خود تدریس خواهند کرد. آمریکا هم اکنون در ورطه گرفتار شده است.

پیروزی فلسطینی ها شبیه پیروزی های پوتین در اوکراین است. اسرائیل که ادعای حمایت از «زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین را داشت اکنون نمی تواند از خود دفاع کند و این یک واقعیت است که امور به طور پرشتابی در حال تغییر است. فلسطینی ها در مرحله آزاد سازی کامل فلسطین با همه ابزارهای خود و پایان دادن به اشغال گری قرار دارند. تنها گزینه اسرائیلی ها هم این است از سرزمین های اشغال شده خارج شوند زیرا دیگر امکان زندگی برای آنها در این منطقه فراهم نخواهد بود.

پایان پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل

روزهای سیاه در انتظار عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی

عبدالباری عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: رژیمی که کشورها را ترسانده بود و آنها را مجبور به عادی سازی روابط با خود کرد اکنون در حال شکست خوردن از مقاومت فلسطین و در حال فروپاشی کامل است. عادی سازی روابط تمام شده است و کشورهای عربی آزاد شده اند.

وی افزود: سعودی باید از گردان های القسام تشکر کند و هزاران بار دعاگوی این گروه باشد که عربستان را از ویرانی نجات داده است. زیرا سعودی ها اگر به عادی سازی روابط با اسرائیل ادامه می دادند با مقاومت مردم کشورهای عربی روبرو می شدند. مردم کشورهای عربی هم از مقاومت حمایت می کنند و قطعا روزهای سیاهی در انتظار عادی سازان روابط با اسرائیل در کشورهای عربی است. اوضاع آینده از شرایط کنونی اسرائیلی ها دشوارتر و سیاه تر خواهد بود.

پایان/

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27761

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =