پوتین غرب را تهدید کرد

رئیس جمهور روسیه اعتقاد دارد اقتصاد این کشور از هر نظر در حال خودکفایی است و کشورش دیگر نقش یک پمپ بنزین را برای بقیه جهان ایفا نمی کند.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد که برای روسیه بسیار مهم است که به تمام معنا از جمله از نظر اقتصادی، مستقل و خودکفا شود.

رئیس جمهور روسیه در صحبت با اعضای اتاق مدنی (Civic Chamber) که یک نهاد اجتماعی است و وظیفه مشاوره با دولت در زمینه سیاست گذاری را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد که روسیه به طور فزاینده ای به خودکفایی رسیده است.

پوتین گفت: این یک زمان خاص است و ما اکنون به کشوری تبدیل می‌شویم که در آن تولید فرآوری شده در آن 43 درصد از ساختار رشد اقتصادی را تشکیل می‌دهد، دوره ای وجود داشت که به ما گفته‌ می شد «پمپ بنزین»، و ما یک اقتصاد نبودیم. اما اکنون روسیه نقش پمپ بنزین را برای غزب و کشورهای جهان بازی نمی کند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که اقتصاد روسیه باید از نظر مولفه‌های کلیدی خودکفا باشد و این امر به کشور اجازه می‌دهد نه تنها زنده بماند، بلکه شکوفا هم شود.

وی افزود که این تضمین می کند که افراد کمتری به حذف روسیه از سازمان های بین المللی تمایل داشته باشند.

گویا سران روسیه رویکرد بسیار جدی را در مقابل غرب در پیش گرفته اند و به هیچ عنوان از اقدامات نزدیک به دوساله اخیر خود پشیمان نیستند. در همین حین، «سرگی لاوروف» هم تصریح کرد: روسیه اراده ای در غرب و اوکراین برای ساختن جهانی پایدار و عادلانه نمی بیند.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پایان دیدار و گفت وگو با همتای کویتی خود در این خصوص صحبت کرد.

وی عنوالن داشت: من بر رویکردهای اصولی خود را برای حل مناقشه (در اوکراین) تاکید کردم. آنها به خوبی شناخته شده اند، اما ما هیچ اراده سیاسی در غرب و کی یف برای ایجاد جهانی پایدار و واقعاً عادلانه نمی بینیم.

لاوروف افزود: رویکردهای ما برای اطمینان از تضمین چنین صلحی با در نظر گرفتن کامل منافع امنیتی فدراسیون روسیه و منافع آن دسته از شهروندانی که در این سرزمین ها زندگی می کنند و قرن ها در آنجا زندگی کرده اند، کاملاً شناخته شده است.

پایان/

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =