ژنرال صهیونیستی: اسرائیل سال آینده با چالش‌های پیچیده‌ای روبه رو است

رئیس پیشین واحد اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی و مدیر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی این رژیم درباره چالش‌هایی که سال آینده این رژیم با آنها مواجه خواهد بود، ابراز نگرانی کرد و گفت: سال آینده اسرائیل با چالش‌های پیچیده‌ای روبه رو است.

به گزارش تحریریه، ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین نوشت، «تامیر هایمن» مدیر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که پیش بینی می‌کند این رژیم سال آینده با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده مواجه شود که برخی از آنها تاکتیکی کوتاه مدت و برخی دیگر راهبردی و بلند مدت هستند.

وی افزود: شاید (رژیم) اسرائیل توان نظامی و فنآورانه مهار چالش‌های تاکتیکی کوتاه مدت را داشته باشد اما موفقیت آن پیامدهای فاجعه‌باری به همراه دارد و ممکن است به از دست دادن فرصت‌های راهبردی منجر شود و چه بسا تل‌آویو را برای مقابله با تهدیدات راهبردی با دشمنان خارجی خود تضعیف و ناتوان کند.

رئیس پیشین واحد اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی پنج چالش و تهدید سخت را برای رژیم صهیونیستی بر شمرده که عبارت است از تهدید جنبش حزب الله لبنان که به گفته وی با تهدیدهای دیگر متفاوت است چراکه تهدید حزب الله مستقیم، محسوس و عینی و از نزدیک است و خطر حزب الله از نوع تهدید تاکتیکی است.

این ژنرال صهیونیستی در ادامه با طرح این ادعا که تهدید بعدی برای اسرائیل از سوی ایران است، مدعی شد: ما در برابر ایران با دو شکل از تهدید مواجه هستیم که نوع اول، تهدید تاکتیکی و مرتبط با همپیمانان ایران در اطراف مرزهای تل آویو است که (رژیم) اسرائیل با اتخاذ سیاست درگیری موقت در میان جنگ فراگیر مقابله می‌کند اما چالش اصلی و راهبردی با ایران در تهدید هسته‌ای این کشور علیه ما است.

هایمن ادعا کرد: ایران با وجود تهدیدات و فشارهای خارجی، به آستانه هسته‌ای شدن رسیده است و تل آویو هیچ ‌گونه گزینه‌ای برای مهار ایران هسته‌ای ندارد.

وی در ادامه اعتراف کرد که توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران راه حل بسیار خوبی بود اما کابینه سابق بنیامین نتانیاهو با پروپاگاندای بی‌ امان رسانه‌ای سرانجام توانست دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را در لغو یک طرفه آن مجاب کند.

مدیر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چالش‌های بعدی پیش روی این رژیم را تهدیدات گروه‌های مقاومت فلسطین، مناسبات با آمریکا و شکاف و چنددستگی در فلسطین اشغالی برشمرده است.

هایمن همچنین درباره شکاف در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی گفت که با طرح اصلاحات قضائی از سوی نتانیاهو، گویی که اختلافات رسوب کرده پنهان در داخل جامعه ناگهان سر بر آورده و این تهدید از نوع تاکتیکی و کوتاه مدت است.

وی در پایان گفت: این تهدید می‌تواند با عقب ‌نشینی کابینه یا تفاهم به شکل تاکتیکی برطرف شود اما در صورتی این خطر راهبردی و بلند مدت خواهد بود که موافقان و مخالفان این لایحه از سیاست خود عدول نکنند که موجب تعمیق اختلافات قومی، مذهبی، فرهنگی، طبقاتی و نژادی خواهد شد به ویژه آنکه این اختلافات تا سطح ارتش رسوخ کرده و ممکن است به بی‌اعتمادی در داخل جامعه دامن بزند.

پایان/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 27462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =