یمنی‌ها کریدور هند به تل‌آویو را هوا کردند

«عبدالباری عطوان» معتقد است تنها مردم یمن و جریان انصارالله هستند که از مردم فلسطین حمایت کردند و با حمایت یمنی ها، دیگر طرح آمریکایی کریدور هند به تل آویو جنبه عملی به خود نخواهد گرفت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات غزه گفت: بحث ها بر سر دو سخنگوی رسمی و تاثیرگذار است. یکی «ابو عبیده» در نوار غزه و دیگری «یحیی السریع» در یمن است. این دو فرد خبرهای شگفت انگیز و خوشحال کننده ای به ما و همه افراد شریف در جهان داده اند. ابوعبیده دروغ نمی گوید و مردی قاطع و با ایمان است. در شرایط کنونی او به یکی از برجسته ترین شخصیت ها در جهان عرب تبدیل شده است. تصاویر او همه جا به ویژه شبکه های اجتماعی را فراگرفته است.

عطوان افزود: سخنان او خیلی مهم است زیرا اعلام کرد که ۱۸۰ تانک و جنگ افزار رژیم اسرائیل طی ۱۰ روز اخیر منهدم شده اند و زیان های بسیاری به نیروهای این رژیم در نوار غزه وارد شده است. او همچنین گفت که رژیم اسرائیل در شمال نوار غزه شکست مفتضحانه ای خورده و نتوانسته است کنترل شمال و جنوب نوار غزه را در اختیار خود در آورد. حتی «یواف زیتون» از روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» هم اعتراف کرد که ارتش اسرائیل برای به کنترل در آوردن کوی شجاعیه نیاز به ۶ ماه زمان دارد. این در حالی است که منطقه شجاعیه بسیار کوچک است و بیشتر از یک کیلومتر مربع مساحت ندارد.

یمنی‌ها کریدور هند به تل‌آویو را هوا کردند

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: در چنین شرایطی دیگر زمانی برای اسرائیلی ها باقی نمی ماند که بتوانند نوار غزه را به کنترل خود در بیاورند. این در شرایطی است که پیش از این جوانان در منطقه جنین هم با شکست دادن رژیم اسرائیل این رژیم را خوار و ذلیل کردند. در نوار غزه هم طرح آشکاری برای مقابله با رژیم اسرائیل وجود دارد. آنها سه سال برای این طرح زمان گذاشته اند و اکنون موشک ها و پهپادهای زیادی هم در اختیار دارند. موشک های آنها می تواند تل آویو، اسدود، عسقلان و ... را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه به کنترل در آوردن نوار غزه ناممکن است، خاطر نشان کرد ابوعبیده هم این موضوع را تایید کرده و گفته است گزینه ای غیر از مقاومت در برابر دشمن وجود ندارد. او گفت اسرائیلی ها به هیچ یک از اسرای خود دست پیدا نمی کنند مگر اینکه طبق شروط و خواسته های مقاومت رفتار کنند؛ مقاومت هنوز هم پایداری می کند و به صف دشمن صدمات بسیاری را وارد کرده است. مقاومت هنوز هم قدرتمند است و سلاح های بسیاری در اختیار دارد. مردم فلسطین به مقاومت خود ادامه می دهند و طرح اسرائیل در نوار غزه را ناکام می گذارند.

طرح وطن جایگزین برای فلسطینی ها

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت: نفر دوم یعنی «یحیی السریع» سخنگوی انصارالله یمن هم بیانیه مهمی منتشر کرد. یمنی ها در اوج شرافت هستند. او در بیانیه خود اعلام کرد یمنی ها کشتی هایی را که راهی بنادر تحت کنترل رژیم اسرائیل می شوند، هدف قرار خواهند داد. تا زمانی که نوار غزه با تحریم و محاصره روبرو است یمنی ها هم کشتی هایی که به سمت بنادر اسرائیل می روند، هدف قرار می دهند. تفاوتی وجود ندارد این کشتی ها آلمانی، آمریکایی، آرژانتینی و یا از هر کشور دیگری باشند و کالا به سوی اسرائیل حمل کنند، هدف قرار خواهند گرفت.

یمنی‌ها کریدور هند به تل‌آویو را هوا کردند

این کارشناس شناخته شده جهان عرب افزود: امروز سه پهپاد، رزمناو جنگی فرانسوی را هدف قرار دادند. این یک هشدار بزرگ است. هیچ تردیدی وجود ندارد که یمنی ها تهدیدهای خود را عملی می سازند. آنها به دشمنان فلسطین پیام داده اند. تنها مردم یمن و جریان انصارالله هستند که از مردم فلسطین حمایت کردند. با حمایت یمنی ها از فلسطین، طرح کریدور هند به تل آویو جنبه عملی به خود نخواهد گرفت. یمنی ها این کریدور را هدف قرار خواهند داد. بستن تنگه باب المندب و هدف قرار گرفتن کشتی ها، رژیم اسرائیل را با شگفتی روبرو خواهد ساخت. یمنی ها که بندر ایلات را هدف گرفتند قدرت شلیک موشک به طرف کشتی ها را هم دارند.

عطوان در بخش پایانی پیام خود اظهار داشت: موضوع دیگر آن است که طرح مهاجرت مردم فلسطین هنوز هم مطرح است. هدف از گرسنه نگه داشتن مردم و بمباران نوار غزه هم این است که ساکنان آن مجبور به مهاجرت از این منطقه شوند. این طرح هم شکست خواهد خورد زیرا مردم فلسطین اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد و سرزمین خود را رها نمی کنند. در نهایت طرح وطن جایگزین در اردن با شکست روبرو خواهد شد.

پایان/

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =