حمله انصارالله یمن به پایگاه های آمریکا در خلیج فارس؟!

«عبدالباری عطوان» تاکید کرد: جریان انصارالله یمن تاکنون همه تهدیدهای خود را عملی کرده و روند جنگ در غزه را تغییر داده است، آن ها تهدید کرده اند هرگونه بمباران یمن سبب می شود همه پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس هدف قرار بگیرند و باب المندب به طور کامل بسته شود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از سخنان خود درباره تحولات غزه در «یوتیوب» گفت: سه تحول مهم رخ داده است. تحول نخست حمله موشکی به نفتکش نروژی از سوی جریان انصارالله یمن است. این نفتکش به سوی بندر حیفا در حرکت بود. موضوع دوم نشت اخباری از نشست کمیسون امنیت ملی پارلمان رژیم اسرائیل «کنست» است. نتانیاهو گفت که برای مقابله با نیروهای امنیتی فلسطینی آماده می شویم. موضوع دیگر هم اخباری است که نشان می دهد در اروپا میان رژیم اشغالگر و قطر مذاکرات سری در حال انجام است و آمریکا هم بر این مذاکرات نظارت می کند تا یک آتش بس کوتاه مدت دیگر در نوار غزه صورت بگیرد.

عطوان درباره موضوع نخست گفت: یمنی ها تهدید کردند و تهدیدهای خود را عملی ساختند. آنها در آغاز اعلام کردند که کشتی های اسرائیلی یا شرکت های وابسته به این رژیم را در دریای سرخ هدف قرار خواهند داد. آنها این تهدید خود را عملی ساختند و کشتی اسرائیلی را روانه بندر الحدیده یمن کردند. آنها در مرحله دوم تهدید کردند به کشتی هیچ یک از کشورهایی که از اسرائیل در جنگ علیه مردم فلسطین حمایت می کنند اجازه عبور از تنگه باب المندب را نمی دهند. آنها اکنون وارد فاز دوم شدند. آنها تهدید کردند که در صورتی که محاصره غزه پایان نیابد و کالا و مواد غذایی به مردم فلسطین نرسد همه کشتی ها را در حریم دریایی یمن هدف قرار خواهند داد.

حمله انصارالله یمن به پایگاه های آمریکا در خلیج فارس؟!

وی تاکید کرد این یک موضوع بسیار مهم است. یمنی ها مردانی شجاع و عاشق فلسطین هستند. آنها دارای عزت نفس هستند و مانند دیگر کشورهای عربی نیستند که در برابر اسرائیل تسلیم و به برده این رژیم تبدیل شوند. یمنی ها به ویژه جریان انصارالله تهدیدهای خود را عملی می سازند. آنها اکنون به طور کامل از محاصره شدگان فلسطینی پشتیبانی می کنند.

این تحلیلگر سرشناس فلسطینی تبار افزود: هنوز سفارت اسرائیل در برخی کشورهای عربی باز است. باز بودن سفارت اسرائیل در کشورهای اردن، امارات، مغرب و .... ننگ بزرگی است. این در حالی است که برخی کشورها در آمریکا لاتین هم سفارت اسرائیل را بسته اند.

وی تصریح کرد: یمنی ها اکنون به طور کلی روند جنگ را تغییر داده اند. آمریکا هم در وحشت به سر می برد زیرا جریان انصارالله اعلام کرده است هرگونه بمباران یمن سبب می شود که همه پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس از سوی این جریان هدف قرار گیرد و باب المندب به طور کامل بسته شود. عربستان هم نگرانی این موضوع است که بار دیگر در یمن جنگ آغاز شود. هر کشوری علیه یمن وارد جنگ شود شکست خواهد خورد. یمن برای آمریکا به ویتنام و افغانستان تبدیل خواهد شد. در صورت بسته شدن این تنگه مسیر کشتی ها طولانی خواهد شد و هزینه بیمه و اجناس و سوخت و بارگیری را گران خواهد کرد.

پایان/

۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =