آتش‌بس موقت دیگر موضوعیت ندارد

«عبدالباری عطوان» تاکید دارد اگر قرار است آتش بسی در فلسطین برقرار شود باید دایمی باشد و همه زندانیان فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد شوند. مذاکره با وجود کشتاری که رژیم اسرائیل علیه مردم به راه انداخته سودی ندارد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از سخنان خود در «یوتیوب» درباره تحولات غزه گفت: اکنون آمارهای اسرائیل نشان می دهد که این رژیم بیش از ۶۰ میلیارد در این جنگ زیان کرده است. هرچه مدت جنگ به درازا بکشد زیان های مادی و انسانی این رژیم بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد نیروهای گردان القسام هم در نوار غزه تونل ها را به کمینگاه هایی برای سربازان رژیم اسرائیل تبدیل کرده اند. این یک موضوع مهم است.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در مورد رایزنی ها برای آتش بس هم عنوان داشت: «یحیی السنوار» درباره مذاکرات سری قطر و رژیم اسرائیل اظهار داشت آتش بس کوتاه مدت موضوع مسخره ای است. اگر قرار است آتش بسی برقرار شود باید دایمی باشد و همه زندانیان فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد شوند. مذاکره با وجود کشتاری که رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به راه انداخته سودی ندارد.

آتش‌بس موقت دیگر موضوعیت ندارد

عطوان افزود: نتانیاهو هم در نشست کمیسیون امنیتی کنست ادعا کرده است که ما برای جنگ با نیروهای امنیتی فلسطین آماده می شویم. او گفته است دیگر دولت خودگردان در نوار غزه حاکم نخواهد شد. او می خواهد دولتی را در این منطقه مستقر کند که با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارسی که همپیمان اسرائیل هستند، هماهنگ باشد. این اظهارات در حالی مطرح شده است که بیشتر افسران نظامی رژیم اسرائیل اعتراف کرده اند که جریان حماس قدرتمند است و هرگز شکست نخواهد خورد. علاوه بر این همه مردم فلسطین نیز طرفدار حماس و مقاومت هستند. نظرسنجی ها هم این موضوع را ثابت کرده و این امر در فلسطین یک واقعیت است.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در بخش پایانی اظهارات خود آورد: به نظر می رسد رژیم اسرائیل تلاش می کند میان نیروهای امنیتی فلسطین شکاف و اختلاف ایجاد کند. اما نتانیاهو نه تنها نخواهد توانست حماس را از بین ببرد بلکه او با این اقدامات خود رژیم اسرائیل را نابود خواهد کرد.

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28353

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =