کریدور ضدروس اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا تلاش دارد با صرف میلیاردها دلار هزینه اضافی کریدور حمل و نقل ماورای خزر را به عنوان مسیر تجاری جدید جهت دور زدن روسیه ایجاد کند.

به گزارش تحریریه، کمیسیون اروپا چند روز قبل در مجمعی که باهدف بررسی تقویت کریدور حمل و نقل ماورای خزر برگزار شد، اعلام کرد، اتحادیه اروپا قصد دارد تا ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۸ میلیارد دلار) را بر روی ایجاد یک کریدور حمل و نقل به آسیای مرکزی از طریق قفقاز جنوبی و ترکیه سرمایه گذاری کند تا از طریق آن روسیه را دور بزند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، بروکسل در حال حاضر آماده است تا ۲.۹۷ میلیارد یورو برای این منظور اختصاص دهد.

کریدور ضدروس اتحادیه اروپا

بنا بر گزارش ها، برای تامین مالی بیشتر، بانک سرمایه گذاری اروپا (European Investment Bank) تفاهم نامه هایی به مبلغ ۱.۴۷ میلیارد یورو را با دولت های قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و همچنین بانک توسعه قزاقستان امضا کرده است.

در همین حال، انتظار می رود بانک اروپایی بازسازی و توسعه (European Bank for Reconstruction and Development) یادداشت تفاهمی را با قزاقستان در زمینه ساخت یک خط لوله با سرمایه گذاری به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو برای پروژه هایی که در حال حاضر برای توسعه اتصال حمل و نقل در آسیای مرکزی آماده شده اند، امضا کند.

کریدور ضدروس اتحادیه اروپا

مجمع دو روزه سرمایه گذاران برای اتصال حمل و نقلی اتحادیه اروپا به آسیای مرکزی که چندی قبل در بروکسل برگزار شد، بر سرمایه گذاری هایی تمرکز دارد که برای تبدیل کریدور حمل و نقل ترانس خزر به یک پروژه ضروری، پیشرو، چندوجهی و کارآمد تلاش می کنند و هدف آن اتصال اروپا و آسیای مرکزی از یک مسیر جدید است.

بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به سرعت در حال تلاش برای یافتن مسیرهای تجاری جایگزین بین اروپا و آسیا است تا قادر شود روسیه را دور بزند.

پایان/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28735

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =