کرانه باختری از رژیم صهیونیستی انتقام می‌گیرد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس فلسطینی تبار در مورد تحولات غزه معتقد است که کرانه باختری در روزهای آینده به غزه ای دیگر تبدیل خواهد شد، سلاح و فناوری های تسلیحاتی و پهپادی به این منطقه منتقل می شود و تل آویو و حیفا از این منطقه به راحتی هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره تحولات غزه و کرانه باختری در «یوتیوب» گفت: رژیم اسرائیل تا کنون طی ۵۰ روز جنگ علیه نوار غزه حدود ۳۵ میلیارد دلار زیان دیده است. تلفات انسانی این رژیم هم از ۴۰۰ نفر فراتر رفته است. بیش از ۷ هزار تن هم زخمی شده اند. این رژیم هرگز آمار دقیقی درباره کشته شدگان و زخمی های این جنگ ارائه نکرده است، در همین صورت هم این آمار بسیار بالایی برای ارتشی است که ادعا می کرد، شکست ناپذیر است.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: «ابراهیم السنوار» از روز نخست جنگ پیش بینی کرده بود که آتش بس رخ خواهد داد و اسرا مبادله خواهند شد. این در حالی است که محاسبات «نتانیاهو» اشتباه از آب در آمد زیرا او ادعا می کرد که تا نابودی جریان حماس به حملات خود ادامه خواهد داد و همه اسیران خود را باز می گرداند. این در حالی است او نتوانست حماس را نابود و اسرای اسرائیل را از دست حماس آزاد سازد. اسرائیلی ها در مذاکرات به طور کامل در برابر شرط های السنوار تسلیم شدند و این یک مساله بسیار مهم است.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب گفت: نکته دیگر آن است که اسرای اسرائیلی اعتراف کردند که فلسطینی ها طی این مدت به خوبی از آنها پذیرایی کردند و به آنها میوه و شیرینی دادند. بله این موضوعی درست و یک اخلاق پسندیده میان همه گروه های مقاومت است. پس از این موضوع بود که خانواده های زندانیان در قلب تل آویو به نفع حماس تظاهرات کردند، این سیلی محکمی بود که بر صورت «جو بایدن» و نتانیاهو نواخته شد.

کرانه باختری از رژیم صهیونیستی انتقام می‌گیرد

وی افزود: گالانت وزیر جنگ اسرائیل هم ادعا می کرد که در این جنگ السنوار را خواهد کشت و درگیری ها دو هفته بیشتر طول نخواهد کشید. از این رو، باید گفت برنامه ریزی ها و پیش بینی های حماس به طور دقیق پیش رفته و برنامه ریزی اسرائیلی ها با شکست روبرو شده است.

تحلیلگر فلسطینی تبار اظهار داشت: موضوع مهم دیگر گشوده شدن جبهه ای دیگر در کرانه باختری است. اکنون جبهه کرانه باختری در حمایت از غزه شعله ور شده و همین امر بیانگر هماهنگی جبهه های مختلف است. جوانان کرانه باختری نقش گسترده ای را در اعمال فشار به رژیم اسرائیل، آمریکا و افکار عمومی جهان دارند.

عطوان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: کرانه باختری در روزهای آینده به غزه دیگری تبدیل خواهد شد و سلاح و فناوری های تسلیحاتی و پهپادی به این منطقه منتقل خواهد شد. این بزرگترین خطر برای رژیم اسرائیل است زیرا تل اویو و حیفا از این منطقه به راحتی هدف قرار خواهند گرفت. کرانه باختری از رژیم اسرائیل انتقام خواهد گرفت توطئه ها برای مهاجرت مردم فلسطین از وطن خود را خنثی خواهد کرد. هیچ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه وطن خود را ترک نخواهند کرد. از این رو، طرح اجبار مردم فلسطین با شکست روبرو شده است. اگر بار دیگر اسرائیلی ها جنگ را آغاز کنند جبهه های دیگر هم علیه آنها وارد عمل خواهند شد. هدف قرار دادن سه کشتی از سوی انصارالله یمن بیانگر این موضوع است.

پایان/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28217

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =