رمان جسورانه جواد تکیزاده درباره سرنوشت ایرانیان مهاجر به غرب منتشر شد

رمان جسورانه و ساختارشکنانه جواد قلعه تکیزاده درباره سرنوشت ایرانیان مهاجر به غرب با نام "آوید" منتشر شد.

به گزارش تحریریه، رمان جسورانه و ساختارشکنانه جواد قلعه تکیزاده درباره سرنوشت ایرانیان مهاجر به غرب با نام "آوید" منتشر شد و از اواخر مردادماه سال 1402 در فروشگاههای کتاب عرضه شده و در اختیار علاقمندان ادبیات، تحلیلگران اجتماعی و جوانانی که به دنبال مهاجرت به غرب هستند قرار خواهد گرفت.

قلعه تکیزاده به سوال میز سبک زندگی تحریریه مبنی بر اینکه چگونه باتوجه به سوابق مدیریتی به یک باره سر از ادبیات در آورد، گفت: می نویسم چون می خواهم حقیقتی را آشکار کنم که به من تعلق دارد اما این حقیقت عمیقا در زیر تضادها پنهان شده است. آوید پیش چشمانم نوشته شده است با همه تردیدها، دودلی ها، سوداها و هیجاناتی که دستخوش آن بودم.

رمان جسورانه جواد تکیزاده درباره سرنوشت ایرانیان مهاجر به غرب منتشر شد

تکیزاده در این رمان بدون توجه به خودسانسوری ها و کلیشه های رایج درباره زندگی مهاجران در غرب به ماجرا ورود کرده و توانسته است بین شخصیت های حقیقی که در آلمان ملاقات کرده و از زندگی آن آگاه شده است؛ همراه با توان تخیل بالا و داستان پردازی موزون جمع بزند و اثری را پدید آورد که سالها است نمونه ای مانند آن در فضای ادبیات فارسی منتشر نشده است.

نگاه منصفانه به افراد و لایه های درونی و شخصیتی آنها در جامعه آلمان و عدم اصرار بر قضاوت عمومی، همراه با توجه به واقعیات روح جمعی و دیوارهای شیشه ای که ساختارهای غربی برای مرزبندی با مهاجران کشیده اند باعث شده است تا آوید به رمانی خواندنی و متفاوت تبدیل شود.

این رمان به طور مشترک توسط دو انتشاراتی یعنی؛ آمو، و انتشارات اندیشمندان یزد به طبع خواهد رسید.

پایان/

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 26900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =