رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

فروش رویای تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی! صدها مالباخته برجای گذاشته است.

به گزارش تحریریه، فروش رویای تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی! صدها مالباخته برجای گذاشته و برای خانوارهای زیادی باعث ایجاد مشکلات مالی و روانی شده و به ثبت شکایت های زیادی در دادگاه ها انجامیده که همچنان ادامه داشته و به سرانجام نرسیده است.

گزارش رسانه ملی باعث افشای رازی شد که نشان می داد در سایه کمبود مقررات و یا جدیت برای مبارزه با کلاهبرداری و رویافروشی، دو تن از شهروندان اقدام به فریب صدها نفر از جوانان کرده و باعث وارد آمدن زیان های فراوان مادی و معنوی به آنها شده اند که زندگی عادی آنها را نیز تحت شعاع قرار داده است و متهم این ماجرا به شمار می روند.

طبق نامه "معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ" که در 11 تیر ماه 1401 خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران صادر شده است، دو فرد به نام های ع.ع. ف و س.ن.ت که در ترکیه اقامت داشته اند؛ "با تاسیس موسسه آموزشی بدون مجوز اعزام دانشجو اقدام به تبلیغات متقلبانه در صفحات مجازی و با استفاده از مشاورین تحصیلی در حال فعالیت در موسسات آموزشی در سطح کشور نموده و از شهروندان مبالغ میلیاردی دریافت و سالانه مبالغ زیادی ارز به خارج منتقل می نمایند" که در برابر کار مشخصی نبوده و وعده تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه واقعیت نداشته است.

رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

ورود دستگاه قضائی باعث شد تا دفتر این موسسه پلمب شده و رسیدگی به پرونده در دستورکار قرار گیرد که مشمول مرور زمان شده و هنور به سرانجام نرسیده است که باعث شده تا برخی از این مالباختگان به نمایندگان شهر خود در مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و درخواست تسریع در رسیدگی داشته باشند.

رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

این باند حتی اقدام به جعل کارنامه قبولی کرده و مکان های اجاره ای در ترکیه که با ظاهرسازی تبدیل به موسسه آموزشی شده بود را استفاده می کرد. اقامت در هتل به عنوان آموزش مقدماتی به عنوان پوشش انتخاب شده بود، اما ارتباط ارگانیک بین این موسسه و نظام آموزشی ترکیه وجود نداشته و تنها با وعده های مختلف اقدام به فریب متقاضیان تحصیل کرده بودند. که در زیر یک نمونه از کارنامه جعلی درج شده است و چندین نمونه دیگر نیز در اختیار میز سبک زندگی تحریریه قرار دارد.

رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

گزارش سایت فرارو درباره نحوه اقامت در ترکیه که بخشی از شگردهای این باند را نشان می دهد در زیر قابل مشاهده است.

رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

اخذ 25 تا 50 هزار دلار از متقاضیان تحصیل در مقطع پزشکی در ترکیه که رقم بسیار بالایی است و معادل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان می شود؛ با شهریه بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا برابری می کند نشان می دهد که رقم سنگینی از 300 تا 700 میلیارد تومان از مالباختگان دریافت شده و به آنها پذیرش مشخصی ارائه نشده است.

رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی!

خبری در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد یکی از دو متصدی اصلی این موسسه جعلی با وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شده(دیگری با پاسپورت جعلی به ترکیه فرار کرده است) و کار را از سر گرفته که نشان می دهد ورود جدی تر نهادهای نظارتی برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر خانوارهای ایرانی ضروری است که باعث ایجاد یاس و ناامیدی در جوانان می شود.

نیاز به توضیح نیست که اگر افراد نامبرده در این ماجرا که متهم هستند قصد پاسخگویی و روشنگری داشته باشند، تحریریه طبق قانون مطبوعات حاضر به درج جوابیه آنها خواهد بود.

مدارک تفصیلی در تحریریه موجود است و در صورت درخواست نهادهای قضائی و نظارتی در اختیار گذاشته می شود.

پایان/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 26951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =