فروشندگان رویا به جوانان ایرانی عازم ترکیه آزادانه فعالیت می کنند!

بررسی ها نشان می دهد؛ موسسه ای که باعث آواره شدن دهها جوان ایرانی در ترکیه شده است، همچنان به فعالیت ادامه می دهد.

به گزارش تحریریه، بررسی ها نشان می دهد؛ افراد فعال در موسسه ای مجهول الهویه که باعث آواره شدن دهها جوان ایرانی در ترکیه شده بودند، همچنان به فعالیت ادامه می دهند و با آنها برخورد قضائی نهایی انجام نشده است.

چندی پیش گزارشی در تحریریه با عنوان رویای فروشی تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه به جوانان ایرانی! منتشر شد که به بررسی فعالیت های یک موسسه مبهم ایرانی با نقش آفرینی دو نفر که یکی از آنها از کشور متواری شده است مپرداخته بود که حقایق زیادی را نشان می داد.

فروشندگان رویا به جوانان ایرانی عازم ترکیه آزادانه فعالیت می کنند!

در گزارش تفصیلی تحریریه درباره مبالغی که از قربانیان اخذ شده بود آمده است که: اخذ 25 تا 50 هزار دلار از متقاضیان تحصیل در مقطع پزشکی در ترکیه که رقم بسیار بالایی است و معادل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان می شود؛ با شهریه بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا برابری می کند نشان می دهد که رقم سنگینی از 300 تا 700 میلیارد تومان از مالباختگان دریافت شده و به آنها پذیرش مشخصی ارائه نشده است.

علیرغم اینکه "معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ" در نامه ای به تاریخ 11 تیر ماه 1401 خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران، ماهیت این افراد را علنی کرده و به طور رسمی گزارش داده است، اما برآوردهای اولیه میز سبک زندگی تحریریه نشان می دهد که این افراد با وثیقه آزاد شده و همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند که نتیجه آن قربانی شدن دهها جوان دیگر ایرانی است که به دنبال رویاهای غیرواقعی و با هزینه های زیاد راهی کشورهایی مانند ترکیه خواهند شد.

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =