۱۲ استان صدرنشین کشور در میزان خرید تضمینی گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: رتبه نخست تا پنجم خرید تضمینی گندم در کشور به استان های خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی می رسد.

به گزارش تحریریه، سیدسعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مقدار خرید گندم از ابتدای امسال بالغ بر ۹ میلیون و ۶۶۶ هزار تُن است که این میزان گندم در قالب یک میلیون و ۸۸۲ هزار محموله از ۶۷۳ هزار کشاورز خریداری شده است.

راد با اشاره به اینکه ارزش کل گندم‌های خریداری شده تا این تاریخ بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: مطالبات کشاورزان گندمکار ۵ استان بین ۷۰ تا ۹۵ درصد و مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر نیز بین ۵۰ تا ۶۹ درصد پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری پرداخت مطالبات گندم کاران بدون وقفه در جریان است، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۱ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ (بیش از دو برابر) ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۲۰ هزار تُن و استان فارس با خرید یک میلیون تُن گندم در رتبه‌های اول و دوم، استان کردستان با خرید ۹۸۷ هزار تُن، استان کرمانشاه با خرید ۷۸۶ هزار تُن گندم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند که۴۶ و نیم درصد از کل گندم کشور در این ۴ استان خریداری شده است.

راد افزود: استان‌های آذربایجان غربی با خرید ۵۷۰ هزار تُن، گلستان با خرید ۵۵۵ هزار تُن و لرستان با خرید ۴۶۶ هزار تُن گندم در رتبه پنجم تا هفتم قرار دارند و در هر ۵ استانِ همدان، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و ایلام نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تُن گندم خریداری شده است.

پایان/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 27035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =