چرا خودروسازان کرمانی قسطی فروش شدند؟

این سوال برای فعالان عرصه خودرو مطرح شده است که چرا خودروسازان کرمانی قسطی فروش شدند؟

به گزارش تحریریه، این سوال ریشه ای برای فعالان عرصه خودرو در بازار داخل مطرح شده است که چرا خودروسازان کرمانی یعنی شرکت های کرمان موتور و مدیران خودرو پس از مدتها افزایش قیمت بی توقف؛ به یک باره قسطی فروش شدند؟

این دو شرکت با حضور در سامانه یکپارچه خودرو اعلام کردند که مدل های مختلفی را به صورت اقساطی عرضه می کنند. درحالیکه در تمام سال های اخیر و به خصوص در 2 سال گذشته به طور ممتد بر قیمت های خود افزوده بودند که اعتراض رسانه های مستقل و کارشناسان را به دنبال داشت.

مهدی تقدسی رئیس سامانه یکپارچه خودرو! گفت: از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جک J4 ،J7 ،S3 ،S5 و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو 6، FX، تیگو7، X22 و X55 برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق‌العاده محسوب می‌شود.

کاهش قیمت ها در بازار به دلیل آزاد شدن واردات هرچند به طور قطره چکانی و غیرمردمی باعث ریزش قیمت ها شده است و به همین دلیل دو خودروساز کرمانی که قیمت های محصولات خود را به شدت افزایش داده بودند ناگزیر از عرضه اقساطی هستند تا از تبعات کاهش قیمت برای برند و اعتبار خود فرار کرده باشند.

دولت سید ابراهیم رئیسی از سال 1384 تاکنون بدترین عملکرد را در بازار خودرو ایران داشته و باعث رقم خوردن قیمت هایی شده است که در مقطعی معادل دلار 250 هزار تومان بود و هم اکنون این رقم(قیمت خودروهای وارداتی) معادل دلار 150 هزار تومانی است.

پایان/

۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 27207

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =