مدیر اصلاح طلب رئیسی: مطالبات گندمکاران معادل هر کیلو 11.5 هزار تومان پرداخت شده است

سید سعید راد مدیر اصلاح طلب رئیسی گفت: مطالبات گندمکاران معادل هر کیلو 11.5 هزار تومان پرداخت شده است.

به گزارش تحریریه، سید سعید راد مدیر اصلاح طلب شاغل در دولت سید ابراهیم رئیسی گفت: مطالبات گندمکاران با هر کیلو 11.5 هزار تومان پرداخت شده است.

سعید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:

  1. پول گندمکاران تا به امروز بر اساس نرخ علی‌الحساب ۱۱.۵ هزار تومانی پرداخت شده است و مابقی مطالبات با تدارک بودجه سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.
  2. گندمی که برای صنف و صنعت پرداخت می‌شود با نرخ سال قبل و با قیمت 12 هزار تومان است و هنوز یارانه‌ای به این بخش از تولید داده می‌شود.
  3. فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندمی صنف و صنعت وجود ندارد و هرگونه تصمیم گیری در این خصوص توسط ستاد تنظیم بازار اخذ می شود.
  4. 80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و مابقی نیز با تامین مالی سازمان برنامه بودجه پرداخت می شود.

این اظهارات در حالی است که گندمکاران ایرانی تنها کسانی هستند که محصول خود را تحویل دولت داده اند، اما باید دنبال پول شان بدوند در حالیکه دولت به این کالا نیاز دارد و به دلیل کمبود در داخل مجبور به واردات سنگین در سالهای گذشته بوده است.

سید سعید راد از مدیران اصلاح طلب شهرداری تهران در دوران افشانی و حناچی بود که با وزیر مساله دار و برکنار شده رئیسی یعنی ساداتی نژاد وارد دولت شد و به دلایل مبهمی ماندگار شده است.

قیمت گندم در بازارهای جهانی تقریبا هر کیلو 18 هزار و 500 تومان است که البته عمدتا برای گندم های تراریخته پرداخت می شود و گندم دیم ایران کیفیت بهتری دارد.

پایان/

۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 27337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =