رویگردانی خریداران خارجی از اوراق قرضه آمریکا

روزنامه مطرح آمریکایی گزارش داد که خریداران خارجی دیگر مانند یک دهه قبل به خرید بدهی و اوراق خزانه ایالات متحده تمایل نشان نمی دهند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که تقاضا برای بدهی های معوق دولت ایالات متحده از سوی خریداران خارج از این کشور با کاهش همراه بوده است. انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی می گوید که سهم اوراق قرضه خزانه داری توسط سرمایه گذاران خصوصی خارجی و بانک های مرکزی از حدود ۴۳ درصد ده سال پیش اکنون به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در عین حال، این روزنامه با اشاره به خالص ۲ تریلیون دلار بدهی جدید صادر شده توسط خزانه داری ایالات متحده در سال جاری، خاطرنشان کرده است که عرضه بیش از پیش پایان ناپذیر شده است. این مبلغ بدون احتساب وام‌گیری مرتبط با بیماری همه‌گیر است که در سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و بدهی را به بالاترین حد خود رساند.

«برد ستسر» کارشناس ارشد شورای روابط خارجی، به این نشریه عنوان داشت «چوب خط ایالات متحده بسیار بالا رفته اما تقاضای خارجی افزایش نیافته است و به نظر نمی‌رسد که در برخی از دسته‌های کلیدی - به ویژه از سوی ژاپن و چین خریداری در آینده وجود داشته باشد».

طبق اظهارات کمیته مشورتی استقراض خزانه داری، گروهی از مدیران وال استریت به خزانه داری آمریکا توصیه می کنند، تقاضا برای تعهدات ایالات متحده از سوی سرمایه گذاران خارجی و بانک های مرکزی، خریداران مشتاق بدهی ایالات متحده نسبت به دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰، بسیار محدودتر خواهد شد.

Where Have All the Foreign Buyers Gone for U.S. Treasury Debt? - WSJ

وزارت خزانه داری آمریکا در واکنش به این تقاضای ضعیف، به تازگی در تلاش برای بازگرداندن ثبات بازار به انتشار اوراق قرضه کوتاه مدت که تقاضای بالاتری دارند، روی آورده است. بازدهی اسکناس ده ساله آمریکا که در ماه گذشته به بالای ۵ درصد رسید، اکنون در حدود ۴.۴ درصد است.

اطلاعات منتشر شده توسط خزانه داری ایالات متحده در اوایل این هفته نشان می دهد که سرمایه گذاران خارجی در ماه سپتامبر ۲.۴ میلیارد دلار خالص اسکناس بلندمدت خزانه داری را فروختند و دارایی آنها را به ۶.۵ تریلیون دلار رسید.

در همین حال، آمارهای شورای روابط خارجی، که سرمایه‌گذاری‌ها را در بازه های ۱۲ ماهه دنبال می‌کند، نشان می‌دهد که سرعت خرید خارجی در ماه‌های اخیر کاهش یافته و به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است که از سطوح بالای ۴۰۰ میلیارد دلار برای بیشتر سال ۲۰۲۲ بالاتر است.

بر اساس گزارش‌ها، دلار قوی بانک‌های مرکزی را مجبور کرده است تا جمع آوری اوراق خزانه‌داری آمریکا را متوقف کنند یا حتی آن‌ها را به قیمت های پایین بفروشند. رگولاتورها، از جمله آنهایی که در چین و ژاپن هستند، از دلارهایی که از فروش بدهی های ایالات متحده به دست می آورند، برای افزایش ارزش پول خود استفاده می کنند. با اینحال سرمایه گذاران همچنان نگران افزایش کسری بودجه دولت آمریکا هستند.

پایان/

۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =