ظهره وند: تاب آوری اسرائیل سقوط کرده است، ایران و یمن معادله نهایی را رقم میزنند

اخیرا نتانیاهو بر ادامه جنگ در غزه تاکید کرده و در مقابل یحیی السنوار نیز گفت به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن نیستند. از طرفی نیز حملات به کشتی های تجاری به مقصد اسرائیل بیشتر شده و از جبهه شمالی نیز حملات گسترده حزب الله به اسرائیل را شاهدیم. برای بررسی تحولات اخیر با ابوالفضل ظهره وند تحلیلگر مسائل استراتژیک و سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان به گفتگو نشستیم.

به گزارش تحریریه، اخیرا نتانیاهو بر ادامه جنگ در غزه تاکید کرده و در مقابل یحیی السنوار نیز گفت به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن نیستند. از طرفی نیز حملات به کشتی های تجاری به مقصد اسرائیل بیشتر شده و از جبهه شمالی نیز حملات گسترده حزب الله به اسرائیل را شاهدیم. برای بررسی تحولات اخیر با ابوالفضل ظهره وند تحلیلگر مسائل استراتژیک و سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان به گفتگو نشستیم.

پایان/

۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 28457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      دوستان! اینکه آقای جهانگیری با سخنان خود موج جدید چین هراسی را کلید زد به هیچوجه قابل تعجب نیست چرا که ناظران زودتر از این منتظر آن بودند چراکه گرم نگه داشتن «ایزوله ایران» بایدهمواره ادامه داشته باشد.شدّت وحدّت این روند این بار کمی تعجب انگیز است ومویٔد آن که دستیابی به نتیجه بسیارمهمی مورد نظر است.و گرد وغبار ناشی از آن باعث عدم مشاهده اتفاقات بسیار مهمی شده شهادت سردار سید رضی٬ حمله به کشتی روسی حامل پهباد های ایرانی از آن جمله است . در ایران نه دولت در سایه بلکه دولت موازی وجود دارد که دارای سیاست داخلی وخارجی مستقل از نظام است وبا در دست داشتن ابزار اعمال سیاستهای خود بسیار فعال است.(سفرای ویا مشاوران اسبق که تحت نام کار فرهنگی مشغول مشاوره دهی به دولتهای خارجی وبا تماسهای داخلی مشغول اجرای طرحهای خود هستندوهیچ مسٔولی خود را موظف به کنترل آن نمیداند). بطور کلی٬ کنترل اقتصاد٬ سیاست داخلی و...تمامأ زمینه سازی جهت بدست گرفتن تمام اهرمهای قدرت ورهبری. زیرضرب بردن نیروهای حافظ امنیت جهت بدست گیری کنترل آن جزء دیگری است.علم کردن یک جمله پلمیک سخنگوی سپاه توسط خارج نشینان این دولت ودم
    • US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      علم کردن یک جمله پلمیک سخنگوی سپاه توسط خارج نشینان این دولت ودمیدن بر آتش آن توسط بی بی سی والعربیه (سخنان مهاجرانی جهت تعویض سخنگوی سپاه بسیار گویاست برای حافظان امنیت بررسی چرایی وچگونگی وهدف آن بسیار آموزنده است.) نتیجتأ :نا کار آمد نشان دادن نیروهای نظامی-انتظامی وخدشه دار نمودن آن از آن جهت قابل توجه است که در صورت موفقیت این دولت موازی !هیچ مانعی در سر راه نباشد چه در صورت مقابله با آن وچه خو د راسمأ اقدام نماید.