پایگاه‌های آمریکا، هدف بعدی انصارالله

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است ارتش رژیم اسرائیل ضعیف تر و مقاومت قدرتمندتر شده و موازنه ها به طور اساسی تغییر کرده است به گونه‌ای که در روزهای آینده پایگاه های آمریکا در منطقه از سوی یمنی ها هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عربی در اظهاراتی در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین گفت: «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که شاید جنگ چند ماه طول بکشد. آنها پیش از این ادعا کرده بودند که این جنگ چند هفته بیشتر طول نخواهد کشید. این در حالی است بیش از ۹۰ روز از جنگ سپری می شود.

وی افزود: این طولانی ترین جنگ در تاریخ رژیم اشغالگر است. در حالی که پیش از این ارتش چند کشور عربی در برابر اسرائیل شکست خورده بودند، چهارمین ارتش بزرگ جهان به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته است. اکنون ارتش رژیم اسرائیل ضعیف تر و مقاومت قدرتمند می شود. ارتش رژیم اسرائیل زیان های بسیاری متحمل شده و موازنه ها به طور اساسی تغییر کرده است.

پایگاه‌های آمریکا، هدف بعدی انصارالله

عطوان با اشاره به گزارش خبرگزاری «اسوشتید پرس» که اعلام کرد تاکنون حدود ۲۰ هزار تن از نیروهای ارتش رژیم اسرائیل زخمی شده اند، تصریح کرد: رژیم اسرائیل آماری درباره کشته شدگان خود اعلام نمی کند، اما ممکن است تا به حال بیش از ۲ هزار تن از نیروهایش به هلاکت رسیده باشند. ترس و وحشت تمام وجود ارتش رژیم اسرائیل را فراگرفته است. محقق نشدن هیچ یک از اهداف اسرائیل طی این مدت بیانگر آن است که مقاومت در این نبرد پیروز شده است. آنها ادعا می کردند تونل های مقاومت را با آب غرق و ویران خواهند کرد اما حتی نتوانستند به این تونل ها دست یابند. آنها اکنون ساکت و در جای خود میخکوب شده اند و نگرانند که نیروهای مقاومت از طریق تونل ها، اسرائیلی ها را شکار کنند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر آن است که اسرائیلی ها ادعا می کردند بزرگترین دستگاه اطلاعاتی جهان را در اختیار دارند. این در حالی است که آنها هنوز موفق نشده اند محل حضور «محمد الضیف» را مشخص کنند. آنها می گویند مکان «یحیی السنوار» را می دانند و او در خانه اش حضور دارد. به خانه وی حمله کردند، اما تنها توانستند به کفش وی دست پیدا کنند.

تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل گفته است اکنون پس از ترور مستشار نظامی ایران در سوریه، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در فهرست ترور قرار گرفته است. این در شرایطی است که آنها ۳۰ سال است تهدید می کنند سید حسن نصرالله را ترور خواهند کرد. آنها طی این مدت نتوانسته اند به او نزدیک شوند و همیشه شکست خورده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: اسرائیلی ها گفته اند سید حسن نصرالله باید نیروهای خود را به آن سوی رود لیتانی منتقل کند؛ آنها چه کاره هستند که از حزب الله چنین درخواستی داشته باشند، مگر آنها صاحب لبنان هستند. آنها مجبور شدند ۲۰۰ هزار تن از شهرک نشینان را از شهرک های یهودی نشین در اطراف الجلیل به مکان دیگری منتقل کنند. آنها از موشک های مقاومت وحشت دارند. این در شرایطی است که حزب الله هنوز از موشک های بالستیک نقطه زن خود استفاده نکرده است. آنها که نتوانستند در غزه پیروز شوند نخواهند توانست شرایط خود را در شمال لبنان دیکته کنند.

پایگاه‌های آمریکا، هدف بعدی انصارالله

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود آورد: فرماندهان نظامی یمن هم جلسه ای برگزار کردند که در آن نشست قرار شد پایگاه های آمریکا در منطقه هدف گرفته شوند. همه پایگاه های آمریکا در نقشه و طرح حمله یمنی ها موجود است و در روزها آینده حمله یمنی ها به پایگاه های آمریکا را جشن خواهیم گرفت.

پایان/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28470

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =