فوران جنون در اسرائیل

یک روزنامه چاپ تل‌آویو نوشت که رژیم اسرائیل با شدیدترین موج اختلال روانی مواجه‌ است و این وضعیت، هر روز بدتر می‌شود.

به گزارش تحریریه، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی تحت عنوان «نظام بهداشتی اسرائیل برای بزرگترین اختلال روانی تاریخ آماده می شود»، نوشت: حدود ۳۰ درصد جمعیت اسرائیل در ماه های آینده دچار اختلال روانی می‌شوند.

این رسانه صهیونیستی افزود: اسرائیل در حال مقابله با شدیدترین موج اختلال روانی از زمان تاسیس (رژیم جعلی اسراییل) است و نظام بهداشت و درمان توان پاسخ گویی به این میزان درخواست کمک روانی از سوی اسرائیلی ها را ندارد.

جروزالم پست ادامه داد: بیماری های روحی در اسرائیل تا حدی زیاد شده که متقاضیان باید برای ملاقات با روانپزشک، ماه ها در فهرست انتظار بمانند.

این روزنامه چاپ تل آویو با اشاره به شمار زیاد کشته ها، زخمی ها، اسیران و آوارگان صهیونیست نوشت: ماه های پیش رو شاهد موج جدیدی از بیماری های روانی ناشی از جنگ (علیه غزه) خواهیم بود زیرا بستگان اسرا، آوارگان، اسیران، زخمی ها و کشته ها نیز دچار اختلال روانی خواهند شد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اضافه کرد: تلفن اورژانس کمک های روانی اسرائیل هم اکنون در حال پیگیری ۱۰۰ هزار تماس است که در تاریخ ایجاد آن بی سابقه است.

ایرنا نوشت، پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی درباره کمبود روانپزشک خبر داده و نوشته بود: همزمان با افزایش درخواست ها برای دریافت خدمات روانپزشکی در سرزمین های اشغالی، این رژیم با کمبود روانپزشکان و پزشکان فعال در این زمینه رو به رو شده است.

براساس گزارش یدیعوت آحارونوت، پس از عملیات طوفان الاقصی، درخواست صهیونیست ها برای دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی به شدت افزایش یافته است.

همچنین، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز از فراخوان وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی برای استخدام گسترده پزشکان «مغز و اعصاب» و «اعصاب و روان» برای رسیدگی به بحران بی سابقه شیوع بیماری های روانی در سرزمین های اشغالی خبر داده بود.

اشغالگران صهیونیست که زمانی رویای اشغال کامل فلسطین و حتی کشورهای همسایه آن را داشتند، اکنون حتی در سرزمین های اشغالی نیز آرامش ندارند و موشک های مقاومت، آسایش را از آنها سلب کرده اند.

پایان/

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 28612

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =