رسانه صهیونیستی: معادلات میانجی ها بر پایه ماندن جنبش حماس در غزه است

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که تمام میانجی های مصری و قطری و حتی ایالات متحده، به شیوه ای عمل می کنند که به طور ضمنی بر باقی ماندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه اشاره دارد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «سما» فلسطین نوشت، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نابودی حماس را از اهداف تجاوز خود علیه غزه اعلام کرده و مدعی است تا زمانی که غزه تهدیدی برای تل‌آویو نباشد به جنگ ادامه می دهد، «تسوی یحزکیلی» تحلیلگر صهیونیست در «کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی مدعی شد: قطر می تواند با توقف حمایت و کمک های مالی در یک روز به حماس پایان دهد و مصر هم حافظ منافع این جنبش است و حتی ایالات متحده هم با تاکید بر ادامه داشتن کمک های بشردوستانه تلاش می کند حماس همچنان باقی بماند.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: موضوع شکست حماس و از بین بردن توان نظامی آن و عدم آسیب به اسراییلی ها حتی در کابینه تل‌آویو نیز موضوعی مبهم است.

یحزکیلی اذعان کرد: جنبش حماس در نوار غزه ریشه دوانده و از بین بردن آن کار ساده ای نیست ضمن آن که این جنبش به این جای دیگری نخواهد رفت.

در همین راستا روزنامه آمریکایی «وال استیریت ژورنال» هم گزارش داد که پیشرفت اندک ارتش اشغالگر در نوار غزه، شک و تردید ها درباره احتمال دستیابی نتانیاهو به اهداف اعلامی خود در آینده نزدیک را بیشتر می کند.

این روزنامه آمریکایی افزود که کارشناسان اتفاق نظر دارند که هدف اصلی تل‌آویو یعنی همان نابودی حماس، در آینده نزدیک به سختی محقق خواهد شد، حتی اگر نظامیان صهیونیست تمام منطقه غزه را تحت کنترل بگیرند.

رسانه صهیونیستی: معادلات میانجی ها بر پایه ماندن جنبش حماس در غزه است

وال استیریت ژورنال اذعان کرد که از بین بردن رزمندگان حماس دشوارتر از آن چیزی بود که رژیم صهیونیستی در زمان آغاز تهاجم زمینی انتظار داشت و حماس هنوز هم به پرتاب موشک علیه رژیم اشغالگر ادامه می دهد و حجم بالای تونل های زیر زمینی این جنبش قضیه را برای این رژیم پیچیده تر کرده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر یکشنبه هفته گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

در همین حال، یک مقام مسوول در جنبش حماس یکشنبه شب گفت که این جنبش هنوز پاسخ خود را به طرح نشست پاریس برای آتش‌بس در غزه اعلام نکرده است.

این مقام حماس که به نام و سمتش اشاره نشده به شبکه الاقصی گفت: در حال مشورت‌های نهایی با دیگر گروه‌های فلسطینی برای تحقق منافع ملت فلسطین اعم از توقف جنگ، بازسازی نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی هستیم.

الاقصی به نقل از این مقام فلسطین گفت که حماس بزودی پاسخ خود را به ابتکار عمل فرانسه می دهد.

این در حالی است که وزیرخارجه فرانسه دوشنبه شب ادعا کرد: در حالی که میانجی گری های قطری و مصری برای دستیابی به توافق آتش بس میان اسرائیل و حماس ادامه دارد، پاریس به دنبال تضمین آتش بس و همچنین آماده سازی برای بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به حکومت در غزه است.

پایان/

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 28787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =