تعمیق بحران اقتصادیِ رژیم صهیونیستی

تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه موجب فلج شدن اقتصاد تل آویو شده است به ویژه آنکه شمار گردشگرانی که به سرزمین های اشغالی سفر می کردند به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. علاوه بر این ده ها شرکت هواپیمایی از ارائه خدمات به سمت اسرائیل چشم پوشی می کنند و در عمل اسرائیل در سراسر جهان منزوی شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر روی اقتصاد به ویژه در بخش گردشگری این رژیم نوشت، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که پس از حمله هفتم اکتبر گذشته آغاز شد، موجب گردیده است که شمار گردشگرانی که به سرزمین های اشغال شده سفر می کردند به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

طبق این گزارش، برپایه داده های اداره آمار این رژیم در ژانویه سال جاری میلادی شمار گردشگران در اسرائیل به میزان ۷۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در ژانویه سال ۲۰۲۴ حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ گردشگر به سرزمین های تحت کنترل این رژیم سفر کردند این در حالی است که این رقم در ماه ژانویه سال گذشته حدود ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر ذکر شده است.

تعمیق بحران اقتصادیِ رژیم صهیونیستی

به نوشته بخش عربی زبان خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هم اعلام کرد بخش گردشگری رژیم اسرائیل همزمان با حمله این رژیم به نوار غزه وارد مرحله بحرانی شده است. سهم بخش گردشگری در اقتصاد رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱.۱ درصد بود اما با شروع جنگ و حمله همه جانبه این رژیم به نوار غزه به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

کره شمالیِ خاورمیانه

بسیاری از شرکت های هواپیمایی جهان نیز پس از حمله صهیونیست ها به نوار غزه سفر خود به سرزمین های اشغال شده را لغو کردند و هنوز هم به این روند ادامه می دهند.

تعمیق بحران اقتصادیِ رژیم صهیونیستی

به نوشته این رسانه، «یوسی وتال» مدیر اجرایی بخش گردشگری رژیم صهیونیستی به روزنامه عبری زبان «معاریو» گفت با چشم پوشی ده ها شرکت هواپیمایی از سفر به اراضی تحت کنترل اسرائیل، این رژیم مانند کره شمالی منزوی شده است. پیش از بحران بیش از ۲۵۰ شرکت هواپیمایی در سرزمین های تحت کنترل اسرائیل فعالیت و خدمت رسانی می کردند اما اکنون شمار آنها به ۴۵ شرکت رسیده است.

وی تاکید کرد: اسرائیل اکنون در سراسر جهان منزوی شده است.

پایان/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =