تردید فدرال ریزرو درتعیین نرخ بهره

فعالان بازارهای مالی در آمریکا می گویند فدرال ریزرو به دلایل تورمی و سیاستی در مورد کاهش نرخ بهره تردید جدی دارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبری تحلیلی «Bitcoin» نوشت، با گذشت هر روز، تحلیلگران، اقتصاددانان، مؤسسات وال استریت و ناظران فدرال رزرو به طور فزاینده ای پیش بینی های خود را برای زمان کاهش نرخ بهره توسط این نهاد به تعویق می اندازند. داده‌های کنونی نشان می‌دهد که کاهش نرخ بهره در ژوئن بعید خواهد بود و احتمال وقوع آن در ماه جولای هم فقط ۵۰ درصد است.

تحلیلگران مالی دلایل گوناگونی را در مورد زمان بعدی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو مطرح می کنند. در این راستا انتظارات برای کاهش نرخ بهره دچار تغییراتی شده است به نحوی که برخی حتی پیش بینی می کنند بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است نرخ وجوه فدرال را در سال جاری کاهش ندهد.

تردید فدرال رزرو برای اجرای کاهش نرخ تا حد زیادی به دلیل نگرانی های مداوم در مورد تورم و شاخص های اقتصادی است که هنوز به معیارهای مورد نظر آن نرسیده است. تورم همچنان پابرجاست و بانک مرکزی به دنبال شواهد قابل استنادتری است که نشان دهد با سیاست های دولت تورم به طور پیوسته - قبل از اینکه اصلاحات قابل توجهی در سیاست اعمال کند- به هدف ۲ درصدی خود نزدیک می‌شود.

تردید فدرال ریزرو درتعیین نرخ بهره

از ۱۳ آوریل، Fedwatch وابسته به گروه CME نشان داده که کاهش نرخ بهره در ماه مه بسیار بعید است. در حال حاضر، کارشناسان و تحلیلگران ۹۴.۱ درصد احتمال می دهند که این تغییر نرخ در ماه مه رخ ندهد و چشم انداز آن برای ماه ژوئن هم خیلی امیدوارکننده نیست. با توجه به ارزیابی Fedwatch، احتمال اینکه نرخ ها در ژوئن بدون تغییر باقی بمانند ۷۱.۷ درصد بیان شده است. علاوه بر این، ۲۶.۹ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحد پایه (bps) و ۱.۴ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی در همان ماه مطرح شده است. البته پیش‌بینی می‌شود که در خلال سالجاری بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد و احتمالاً این کاهش را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کند.

«جف مندل» مدیر عامل موسسه اعتبار و بدهی در مصاحبه با CBS عنوان داشت کاهش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر بهره پس‌انداز تأثیر بگذارد. مندل خاطر نشان کرد که بر اساس تحقیقات و دیدگاه وی، به نظر می رسد که افراد بسیاری اعتقاد داشته باشند که از ماه ژوئن - با نشست بانک فدرال رزرو در ۱۲ ژوئن - اولین کاهش از سه کاهش نرخ بهره که هر کدام تقریباً ۲۵ واحد خواهد بود رخ بدهد.

وی پیش بینی می کند که این امر باعث کاهش همبستگی در نرخ پس انداز تا ۰.۲۵ درصد پس از هر کاهش خواهد شد.

تردید فدرال ریزرو درتعیین نرخ بهره

«پیتر برزین» استراتژیست ارشد جهانی در BCA Research نیز به وال استریت ژورنال اظهار داشت که برای سرمایه گذاران تصور اینکه می توانند در این سناریو حرکت کنند، حکایت از اعتماد به نفس بیش از حد دارد و او آن را کاملاً مخاطره آمیز می داند.

برزین گفت: بازار برای فرود نرم قیمت گذاری شده است، و اگر موج دوم تورم یا افزایش بیکاری را داشته باشیم که رکود ایجاد می کند، شرایط بازار واقعاً بسیار حساس خواهد شد.

علاوه بر این، طبق بررسی CME Fedwatch چشم انداز ژوئیه ۲۰۲۴ نیز به همین اندازه تیره و تار است. پیش‌بینی‌های فعلی برای ماه جولای حاکی از یک احتمال ۴۳.۵ درصدی است که نرخ بدون تغییر باقی بماند. همچنین احتمال ۴۴.۵ درصدی وجود دارد که فدرال رزرو نرخ را ۲۵ واحد کاهش دهد. البته ۱۱.۴ درصد هم کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را پیش بینی می کنند. این در حالی است که تنها ۰.۶ درصد احتمال می دهند که ممکن است کاهش ۷۵ واحدی رخ دهد.

در چنین شرایطی، چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های سپتامبر، نوامبر و دسامبر در مقایسه با ماه های می، ژوئن و جولای بالاتر بیان می شود.

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =