بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به دلار

«فایننشال تایمز» گزارش داد که مدیران دارایی در موسسات مالی در ماه نوامبر با بیشترین سرعت در یک سال گذشته دارایی های دلاری خود را به فروش رسانده اند.

به گزارش تحریریه، «فایننشال تایمز» در گزارشی تصریح کرد که سرمایه گذاران در حال فروش موقعیت های دلار آمریکا با سریع ترین نرخ در یک سال هستند، دلیل اتفاق فوق این است که آنها انتظار دارند در سال آینده پس از پایان رویکردهای تهاجمی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، نرخ های کمتری را تجربه کنند.

موسسه استیت استریت (State Street) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مدیریت دارایی در جهان فاش کرد که مدیران دارایی در حال فروش 1.6 درصد از موقعیت های دلاری آزاد خود در این ماه هستند. چنین اتفاقی بزرگترین خروجی ماهانه سرمایه دلاری از نوامبر گذشته است.

این موسسه مالی اعلام کرد که سرمایه‌گذاران از زمان انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار در مورد مشاغل ایالات متحده در 3 نوامبر، هر روز فروش «قابل توجهی» از این سرمایه ها را درتسور کار خود قرار دادند.

بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به دلار

«مایکل متکالف» رئیس بخش استراتژی کلان در استیت استریت می‌گوید: جریان‌ها در دو هفته گذشته به بازنگری سریع تقاضای دلار دلالت می‌کنند.

او اضافه کرد که فروش اخیر دلار نشانگر از هم گسیختگی موقعیت و سست شدن جایگاه دلار آمریکا است.

طبق تحلیل های کارشناسی، سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که اگر کاهش نرخ‌های بهره از طرف فدرال ریزرو جامه عمل به خود بگیرد، دیگر نیازی نیست که دلارهای زیادی را در اختیار خود داشته باشند.

براساس بررسی ها، ماه نوامبر بدترین عملکرد ماهانه ارز آمریکایی در یک سال گذشته را نشان داده است و به همین دلیل کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند که «فروش سرمایه های دلاری توسط مدیران دارایی می‌تواند شروع یک روند بلندمدت در میان سرمایه‌گذاران برای کاهش قرار گرفتن در معرض دارایی‌های ایالات متحده باشد».

بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به دلار

به نوشته نشریه فایننشال تایمز، ضعف دلار به نفع بازارهای نوظهور است زیرا به آنها کمک می کند وام های دلاری خود را راحت تر بازپرداخت کنند و این امر می تواند سرمایه گذاران را وادار کند که پس از فروش سنگین بدهی های ارز سخت در سال جاری، توجه خود را به سمت اقتصادهای در حال توسعه برگردانند.

پایان/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =